arbetslöshetens deprimerande tankar

det är sjuuuukt tråkigt att vara arbetslös..
jag hatar att bara gå hemma och inte ha något att göra. dessutom är jag ensam också. :(

jo, jag har hanke, men idag har han varit mer än ond. han har gått omkring och morrat och såfort han har hört något ljud som han inte känner igen så har han skällt.
har blivit sjukt arg på honom flera gånger, en gång slängde jag in honom i sovrummet och stängde dörren, mest för att förhindra att jag skulle bli cp och göra honom illa. det har inte varit en bra dag med andra ord..
har insett att han är 18 månader, många säljer hundar på blocket när dom är i den åldern. haha
jag fattar varför, men jag tycker att det är sjukt att dom bara ger upp och säljer hunden.. "pga allergi".. jovisst..

men, nu till det roliga, haha. jag har bestämmt att det ska bli lite ändring i mitt liv, så idag har jag varit och handlat en massa nyttiga grejer, bönor, groddar, grönsaker mm.
så i skafferiet står just nu en glasburk med alfalfagroddar :D ska byta vatten på dom om tre timmar, sen ska man skölja av dom 2-3 gånger/dag, dvs jag har något att göra varje dag! förrutom att gå ut med monstret som just nu har tagit över soffan.. :P

det är väl en annan posiviv sak, promenaderna med Hanke har blivit roligare, nu kan jag gå ungefär 5 minuter ifrån lägenheten och släppa honom, innan var vi tvugna att antingen ta bilen eller gå i ca 45 minuter för att ens komma ut i skogen.. :)


var med en tant och besiktade lägenheten idag, och den blev godkänd, så det är en till positiv sak :p
så allt är inte helt svart iaf :p

imorn ska jag till pappas jobb och få hjälp att kapa duschstången som ska in på toaletten, ska byta ut den som är nu så att vi får ett duschhörn istället, så får tvättkorgen plats utan att det blir trångt.

sen måste jag till folktandvården någon dag med och beställa tid, lyckades tillslut avboka den i eksjö, man kunde visst göra sånt på internet. :)

Kommentarer
Postat av: marika

haha det låter som om du har roliga dagar :P

själv tycker jag att det är jävligt skönt att vara ledig :å

2009-08-06 @ 14:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0