blogg

jag fattar inte riktigt varför jag bloggar..
tror det är någon tvångshandling som dyker upp när man inte har något annat att göra.. :p
och jag har absolut ingen aning om vilka som läser mig blogg, haha, för det finns väl kanske tre-fyra personer som jag känner som jag ens har sagt till att jag bloggar? eller? haha.
sanna och marika läser iaf :p och så tror jag att stina läser, för hon har kommenterat, och jag känner bara en stina :å haha
men se har jag en massa andra besökare varje dag.. ibland är man intressant.. haha.

sen förstår jag inte skillanden mellan dagbok och blogg heller..
om någon säger till mig att han/hon skriver dagbok, så kommer min rosa barbiedagbok från -98 (eller nåt) upp i huvudet.
egentligen så finns det väl ingen skilland? en dagbok kanske innehåller lite mer privata tankar?
jag är iaf inte i behov av någon sån för jag tänker inte så mycket.. :)

för tillfället så bakar jag bullar btw, och dom kommer bli goda :D
joakim är i Gådeberg och grejar med bilen så han får inte smaka deg :D fast bulldeg är inte så gott, bara när det är lite fyllning på det, och man får inte äta för mycket, för då gör det riiiiktigt ont i magen! haha

mamma och pappa kom förbi för en stund sedan, hanke blev lika glad som vanligt och tappade förståndet helt och hållet :) hoppade upp och ner, visade alla grejer han kan göra osv osv osv..


har lyssnat på radion när jag har bakat, och dom har pratat en massa om svininfluensan, som vanligt, det är tydligen en massa människor som går omkring med handskar för att slippa ta i handtag osv, många tar taxi för att undvika att stå bredivd någon sjuk människa på tåget/tunnelbanan/bussen, sen finns det dom som inte längre äter lösviktsgodis, frukt mm, sånt som folk kan ha tatt i med andra ord. haha.
läste om ett företag i nässjö igår, dom tar inte längre emot besökare för att dom inte vill bli smittade..
herregud.
det är precis som vid fågelinfluensan. alla är livrädda till ingen nytta..

och vaccinet, hur bra är det? jag vet inte riktigt hur det är med det, men har hört att det inte är testat och godkänt, och då ska dom börja med att ge det till sjuka/svaga/gravida och barn.. hmm.
smart, ta dom som har sämst immunförsvar och testa på..
känns lite som om dom tänker använda detta för att jorden är överbefolkad, vi dödar dom svaga med ett vaccin! haha, ne, så dum är jag inte så att jag tror det, men helt ologiskt är det ju inte. haha.

sen att dom inte kommer börja vaccinera folk försen hälften av alla i sverige har den vanliga influensan, det är ju också smart.. ^^
det är tydligen också så att man ska ta två sprutor med n¨gon veckas mellanrum, och blir man då sjuk mellan sprutorna, då blir man väldigt sjuk..

jag tror inte att jag kommer vacciera mig, det är inte bra att spruta in en massa gift i kroppen (+ att jag är totalt livrädd för sprutor ), så jag tänker undvika att pussa främlingar, slicka på dörrhandtag och äta andras snor så blir jag nog inte sjuk :)


Kommentarer
Postat av: Stina

Ha, det där med svininfluensan är ju så överdriven. (tror jag iaf) Härom dagen mötte jag en liten familj på mamma och hennes två döttrar. De kom ut från en toalett och alla tre smörjde in händerna med hand sprit xD

Och ja, det är lilla-Stina ^^

2009-08-29 @ 19:19:42
Postat av: ida

haha, bra att veta :p

2009-08-30 @ 16:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0