hanke

var på hunklubben själv idag och tränade lite med hanke, vi hann med platsliggning, läggande + ställande under gång, fot, inkallning och lite agility.
han var duktig :) men jag märker att jag har slarvat lite med träningen sen skolan slutade, lydnaden var inte som det var innan :p men vi är snart ikapp, han kan ju egentligen, han måste bara få fram minnet igen.

och det bästa av allt var att det var ca 10 andra personer på planen, samt ca 5 hundar, sen satt det nog 5 hundar i bilarna också. självklart var alla andra hundar rottweilers eller schäfrar. och schäfrar är som vi alla vet lite högljudda av sig ibland. och dom skällde nästan hela tiden.

och hanke, som annars bli skällig och bråkig i närheten av andra hundar, speciellt om dom andra hundarna skäller, han sa inte ett ljud! han tittade lite på dom andra hundarna ibland, sen höll han sig till mig hela tiden! jag kunde ha honom lös precis hela tiden!

tom när någon råkade kasta en leksak typ 5-10 meter från hanke och mig och en hund kom och hämtade den sa han ingenting, och gjorde ingenting för att spinga dit..
jag är så otroligt stolt och glad! :D



nu ska jag kolla på Bones och fira med cola :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0