helg

äntligen är det helg, har jobbat två dagar denna veckan, och aldrig har två dagar varit så jobbiga. haha. jag har ont i fötterna!!
för er som inte vet så har jag fått ett extrajobb, på samma stället som jocke jobbar på, fast på en annan avdelning eller vad man kan kalla det.
så jag har gått upp kvart över fyra på mornarna och varit hemma igen halv tre på eftermiddagarna, då är man inte jättetaggad på att laga mat vill jag lova :p

idag ska jag åka till stensjön, har jag tur så kanske jag får jobba i deras lanthandel i en vecka i september:)

sen ska jag sooova hela helgen! typ iaf :p
kanske blir volleyboll ikväll.. kräftfiske på lördag? och så ska vi åka motorcykel till nåt ställe på söndag om det är fint väder :)


jaja.

i förrgår vad vi iaf i jkpg, träffade Lisa, såg Mia och några bönder från skolan, sen såg jag rektorn på skolan med. återträff där nästan :p
vi köpte lite grejer till bilen, tre par skor till mig, fika på Ikea, fyra blomkrukor och två blommor från Ikea också :)

har nog inte skrivit att vi var i halmstad fredag-söndag förra veckan, det var mysigt :)
fast vägen dit var väl mindre kul, åkte motorcykel, och 1,5 h på vägen dit åkte vi i ösregn..
tur att man har vattentätt ställ iaf:p alla andra som åkte med hade icke-vattentätt skinnställ. dom var blöööta :p mohahha


vet inte riktigt vad jag har att berätta mer..
men man kan alltid prata om min mormor..
morfar fick en hjärnblödning i.. hmm. onsdags tror jag, så mormor ringde ambulans, sen gick hon och la sig, utan att bry sig om hur det gick för honom, hon ringde inte mamma eller min moster heller.
alltså, hur sjuk är hon inte?
min moster fick veta det när hon kom till jobbet, dagen efter, för han låg på hennes avdelning.. så hon ringde mormor, men hon blev sur för att hon ringde och störde henne i frukosten..
sjuka människa.
morfar sa till mamma att han ville ligga kvar på sjukhuset så länge som möjligt för att slippa mormor..
jag fattar inte att han inte genomförde skiljmässan för några år sen, han hade mått så mycket bättre.
och så hade min bror och jag inte blivit utslängda när vi skulle hälsa på honom..

det har jag nog inte heller skrivit om, vi åkte dit för ett tag sen för att hälsa på, tror att det var någon som fyllde år, så kusinerna och alla var ju där, men när oskar och jag klev innaför dörren blev hon sur och visade att vi inte var ett dugg  välkomna i hennes hus. jag fattar inte vad det är för fel på henne?  vi har aldrig gjort henne nåt! det är hon som aldrig någonsin har visat något intresse för oss! jag tycker synd om mamma, hur kul kan det vara att ha en sån mamma? som stänger dörren framför näsan på henne när hon kommer på besök, som blir arg om morfar åker och hälsar på hans barn och barnbarn, som inte pratar med sin man på flera veckor om han åker någonstans överhuvudtaget.. och då menar jag verkligen att hon inte pratar. hur orkar man det?

det blir iaf en begravning mindre att gråta på, det är ju alltid trevligt :)

nu bev jag på dåligt humör bara för det.. :p

Kommentarer
Postat av: Sanna

ida jag tycker att din mormor verkar lite konstig :å

2009-08-28 @ 14:38:55
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/
Postat av: ida

haha, hon är konstig, hon har någon sjukdom i hjärnan, men hon vägrar undersöka den, alla vill ha in henne på nån psykgrej, men hon vägrar. haha

2009-08-29 @ 11:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0