Ännu mer snö!

Inatt har det snöat ännu mer, och just nu vräker det ner..
Nio minusgrader, blåst och snart en dm snö. Jag är inte skapad för detta klimatet. haha.
Det får gärna va snö på julafton, och några dar efter det. Men sen kan det bli vår :p

Det är svinigt kallt i lägenheten också, kan bero på att Joakim har stängt av alla element. haha.
Så jag får gå omkring med filten som jag fick av Jockes pappa förra julen. Den är mysig iaf :)
Känner mig som en bebis med snuttefilt.
Fast jag tuggar inte på min.

Idag ska jag till ungdomsmottagningen och få p-piller för ett år till, det ska bli superroligt att gå ner till stan i det här vädret! Som tur är så kommer jag vara klar där när Jocke har lämnat Jörgen, så jag kan åka med honom hem sen.
Jag vill ha jobb och egen bil!

Förresten så fick jag en bekräftelse att jag kom med i engelska gruppen till våren igår :)
Och så fick jag årets första julkort, eller ja, vi fick ett av mormor och morfar för flera veckor sen.. men det räknas knappt. haha.
Och så löste jag mitt stora I-lands problem med våra julkort. Vi var tvugna att beställa 20 st men kom bara på 14 att skicka till, så Sanna och Marika kommer få var sitt kort också :p
Så nu vet ni det :P

På dagiset i förrgår var det en unge som hade köpt en julklapp till en annan, och han berättade vad det var i det. xD

Läste en artikel på aftonbladet idag på morgonen, den första artikeln på sidan var det, med bla en bild på nån amstaff eller nåt, är inte jättebra på dom raserna, hunden hade iaf ett jättebrett halsband och kopplet såg ut att vara gjord av någon gigantisk kedja, dom gör allt för att hundarna ska se farliga ut.

Men denna gången hade dom iaf skrivit att en av hundarna var en "så kallad kamphund", andra gånger det har varit liknande artiklar har dom bara skrivit att "det var en kamphund", och sånt gör mig sjukt irriterad. Det finns inget som heter kamphund!
Men sen var ju den hunden inte ensam, det var två "stora svarta blandrashundar" också.
Jag undrar om ordet svarta gör det hela ännu läskigare?
"stora bruna och vita blandrashundar" låter inte lika läskigt. haha

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6304149.ab

Kommentarer
Postat av: marika

jag gillar att vi var en eftertanke som egentligen inte skulle få kort :D "vad ska vu göra med de sista? eh, vi skickar till Sanna och Marika.." stolt som fan att jag överhuvudtaget får ett julkort riktat till bara mig i vilket fall som helst, hade jag inte fått annars och jag skicka inte heller :D :P

2009-12-17 @ 16:28:30
Postat av: Sara

Jaså, du har en "likadan"? Visst är det härligt med smarta vovvar ;)



Jag har hört flera säga att jag ska lära honom skall på kommando och lika många som sagt att jag ska låta bli. Jag lärde faktiskt in skall men det fick till följd att han skällde konstant hela kvällen och nöjt tittade på mig. Då kändes det som att det kanske inte är så bra att jag uppmuntrar det alls?

Hur har det gått för din hund? Han tar inte tillfället i akt att skälla åt sig lite extra beröm?

2009-12-17 @ 16:43:06
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahah xD

ja, du ska vara stolt! dom andra vi har skickat till är bara släkt som man bör skicka till för man får av dom, så känn dig hedrad! :p

2009-12-17 @ 16:43:26
Postat av: Sara

Is i magen är bara förnamnet! För att stå ut med Texas alla prövningar måste man vara en snögubbe.



Ja, tyvärr brukar Texas genomskåda alla mina smarta inlärningsmetoder. Fast det kanske kan vara värt att ge "skall" en ny chans ändå... Får köra ut honom i skogen och träna in det där. Han tar verkligen sina skall på största allvar... ;)

2009-12-17 @ 17:25:46
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0