jag vill bli frisk!

usch på denna hösten!!
har gått omkring och varit förkyld hela tiden tycker jag..
var sjuk för några veckor sen, och så blev jag frisk, då blev jocke sjuk och smittade mig!
så nu sitter jag med en täppt näsa och uttorkade läppar.
det blir visst så om man andas med munnen hela tiden. :P

så denna helgen har varit ganska lugn. var hemma i fredags, tror jag iaf.. haha.
var en sväng hos mamma och pappa igår, sen till Jkpg och köpte lite julklappar..
och idag har vi varit hemma, städade lite på förmiddagen och sen rakade jag jockes huvud. haha.

Så nu är typ alla julklappar klara iaf. Bara en till mamma kvar.
Pappa ska få alla Johan Falk filmer. :p Dom kommer han nog gilla :)
Var och kollade efter grejer till kusinbarnen  också. Det var kul att gå i leksaksaffären och kolla. haha.
Jag vill ha en egen unge att köpa grejer åt :p
Det blev en bok och ett pussel med 12 bitar. Kanske att tom jag kommer klara av det. haha

Det har blivit lite "titta" och "sitt" övningar med Hanke idag också.
Det är svårare med "vänd", det är nästan att man måste vara ute för att träna på det,och jag har inte varit på humör för några promenader idag, så det har blivit aktivering inomhus. :)
"Titta" fixar han hyfsat bra nu. Han klarar av att Joakim pratar i bakgrunden utan att bryta kontakten med mig och det klarade han inte i början.
"Sitt" fixade han också riktigt bra idag, vi lekte med hans ring lite och sen satte jag honom och kastade iväg den och han satt så stilla så :)
Sen fick Joakim vara med lite också och leka med ringen en bit bort och Hanke satt stilla och väntade på att jag skulle säga okej :p
Nu har vi två veckor till på oss att träna och det ska nog gå bra, det har blivit lite dumt nu eftersom att jag är sjuk och att Hanke har fått eksem (som förresten ser mycket bättre ut nu!)
Men jag hoppas att jag är bättre imorn så ska vi ta nya tag igen!
Joakim jobbar eftermiddag denna veckan som kommer och då brukar Hanke och jag träna mer än vanligt, det finns inte så mycket annat att göra :p

Nu måste jag gå och knarka lite nässpray snart..
Det värsta är att mitt hår helt plötsligt har blivit sådär jättetorrt och äckligt också, det var det inte idag på morgonen, men sen duschade jag och så blev det helt cp.
Så det sticker och kliar i hela ansiktet, läpparna är megatorra, näsan kliar konstant, ögonen tårar sig, jag håller på att skava sönder hela näsan för att jag måste snyta mig hela tiden och så är håret superäckligt, torrt, elektriskt och kliar! Blä!
DESSUTOM så har mina händer blivit sådär torra och såriga som dom blir när det är kallt!
idag är livet inte på min sida! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0