julblommor

måndag är det.
joakim jobbar eftermiddag.
piss!
men denna veckan ska gå fort, så det så! :P

började denna dag med en promenad i skogen, gick över ett stort hygge så hanke fick hoppa och ha sig hela tiden, så han har varit en lugn liten hund sen dess. fast nu har han visst börjat vakna till liv igen.
jag skulle upp på en stubbe för att se lite bättre när vi var ute.
eller ja, det hade väl varit en stubbe en gång i tiden, det var en massa mossa och gräs på den nu.
men iaf, jag gick upp på den, och en sekund senare så såg jag inte mitt vänstra ben längre xD
haha. så ja, den stubben har väl stått där i några år, för jag brakade rakt igenom den och hela benet försvann ner i avgrunden. haha. och det var djupt.
tänk om båda benen hade gått igenom? haha. och jag hade varit ensam?
då hade jag väl fått ringa pappa xD
men som tur var så var jocke med mig, så han fick dra upp mig :D
annars hade jag nog inte kommit upp. jag kommer aldrig mer hoppa upp på gamla stubbar iaf..


Är det förresten bara mina fingrar som blir jättekalla när man sitter vid datan?
För dom är som isbitar ungefär. :p
funderar seriöst på att gå och hämta vantar.. haha

jaja. läste nån blogg för en stund sen..
och "bloggaren" hade bilder på sin söta lilla chihuahua. i morgonrock!
det är komiskt, men mest sjukt. haha.
om någon nu skulle vilja ha söta små rosa klänningar eller kanske en morgonrock till sin hund kan jag tipsa om
http://lechien.se/ :p
den sidan funkar också att gå in på om man bara vill skratta eller gråta en stund.. haha

jag hämtade faktiskt vantar.
torgvantar eller vad det kallas, som bara har "halva fingrar", och vad varmt och skönt det blev :D

i lördags skulle jag göra lite julgrupper, sånt där som vuxna håller på med..
så jag köpte lite hyacinter och grejer och åkte hem med jättebra planer i mitt huvud om hur fina dom skulle bli..
haha. väl hemma så insåg jag att krukorna som jag hade tänkt ha var vääldigt mycket mindre än vad jag mindes att dom var.. haha.
så det blev väl inte riktigt som jag hade planerat.. haha
dom fick knappt plats, en hyacint fick jag sätta i en genomskinlig vas. :p
men nu är dom klara iaf. haha.
och ja, den ena blev väl lite halvfin iaf.. :P











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0