julen är över :)

..och jag är glad över att slippa julmat på ett tag. :p

Men förrutom magont så har det varit en bra jul med en massa julklappar. :D
Fick 6 hundböcker tror jag, så nu har jag lite att läsa.
Sen fick jag två andra vanliga böcker också, men dom är inte lika roliga :P

Sen var det en massa andra grejer som jag redan har glömt bort hälften av som vanligt. :p
Fick iaf en willow tree ängel med hund av Joakim, sen blev det en stavmixer, en teflonkastrull (så nu kan vi laga mat utan att hela tiden bränna den :P), en gjutgärnspanna, en sjal från Oman, handdukar, en massa pengar och sen räcker sig som sagt minnet inte längre. :p
Hanke fick en boll, ett tuggben, ett grisöra, en oxstrupe och pipleksaker.
Grisörat åt han upp direkt, (han hade nämligen två andra hundar bredvid sig :p), en av pipleksakerna slaktades efter någon minnut (inte speciellt oväntat, den andra beslagtogs pga säkerhetsbrister av husse), strupen gömde han mitt på golvet hos sin farmor och tuggbenet har han gömt i sängen för förvaring inför ev fattigare tider :)

Så det var väl den julen. :)

Igår var vi hos min moster.
Möttes av en gråtande mormor och en allmänt dålig stämning i huset.
En av mina kusiner hade stuckit precis innan vi kom, så det var ett himla liv om det och ett ringade till honom en gång i halvtimmen för att bråka ännu mer. Han stack innan två och hade inte kommit tillbaka när vi åkte runt halv sex, så det blev en lång promenad för honom.
Så där var det precis som det brukar.
Och det är av den anledningen jag och min bror helst inte umgås med den sidan av släkten.. :)

Usch, igår var det fem år sen Alma dog i tsunamin.
Jag kan inte fatta att det är så länge sen. Jag minns det väldigt väl.
Och jag avskyr fortfarande vatten. Har alltså försökt bli av med min rädsla i fem år.
Men jag får fortfarande panik.

Mitt nyårslöfte är att få ordning på Hanke, men jag ska nog lägga till lite vattenterapi på det. haha



Zingo på julafton :)
Oskar bar upp honom så att han också fick vara med och fira.


Kommentarer
Postat av: Naimi

Jaså har du funderat på de :p

Hon ska få va vegetarian sålänge hon inte vet vad kött e lr så, sne får hon bilda sig en egen uppfattning o bestämma själv när hon vet vad det innebär ;) Men de e ju så att de e lättare o börja me nåt än o sluta :)

2009-12-29 @ 19:30:16
URL: http://dorto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0