julgodis och hundträning

Denna helgen har jag bakat julgodis!
Mamma gjorde en beställning så det blev en hel del godis gjort.

Wienernougat
Smörkola
Chokladgrejer med nougat i..
Twix

och allt blev väääldigt gott! :)

Idag ska jag troligtvis åka och hämta mammas julklapp, den har kommit men jag har inte fått nån smsavi än, men det kommer väl i eftermiddag eller i morgon.

Huvudsaken är att jag får den innan onsdag kväll, för då åker vi till Högagärde och stannar där till torsdag eftermiddag, då ska vi till Joakims pappa och syskon i Gådeberg och på juldagen blir det Joakims mamma i Vetlanda. :)

Jag vet iaf en sak om nästa år, vi ska inte åka runt en massa.
Förra året var vi först i Högagärde dagen innan julafton för den traditionella "Dagen-innan-julafton-skinkmackan-med-Janne-och-Kerstin" (fast jag äter ostmacka :P). Sen åkte vi hem till Nässjö, sen blev det Högagärde nästa morgon och Gådeberg på kvällen.
Vi tycker inte att det är kul att spendera julen i bilen, så nästa år har vi tänkt fira jul i tre dagar. Så får dom andra säga vad dom vill, för jag vill inte åka runt hela tiden.


Förresten så var Åsa här i lördags, Hankes och min personliga tränare :P
Och hon var väldigt nöjd över vad vi har gjort hitintills :)
Så vi tränade lite till och hon visade lite om hur hon gör för att få sina hundar att gå fint i koppel, så vi övade på det i en halvtimma typ, och jag fick väääääldigt många lugnande signaler från Hanke, så han tyckte nog att jag var lite elak mot honom, men efter en stunds träning så gick han så fint så!

Sen kom det några hundar så vi gick över till steg två i vårat träningsprogram.
Och Spanky var duktig! Superstressad, men duktig :)

Några timmar efter att hon hade åkt så var vi ute igen och då mötte vi två hundar, och jag gjorde som vi hade sagt, och om Hankes stressnivå har höjts till 300 % vid hundmöten innan, så var vi nog nere på 100% nu :P
Gött!
Med lite till träning ska det nog gå.

Nu ska vi ut och busa i skogen :)


Chokladgrejer med nougat i..
Ljus choklad i botten, en bit noguat och sen vit choklad över. Hur lätt som helst :)
Om man använder en gräddförpackning för att enkelt få i chokladen i formarna så får man dessutom randig choklad överst. haha.



Kommentarer
Postat av: Sanna

de såg goda ut!

2009-12-21 @ 18:05:40
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/
Postat av: Ida

dom var goda! :D

och jättesmidiga att göra, så jag är rädd att jag inte bara kommer göra dom till jul.. haha

2009-12-21 @ 18:44:37
URL: http://idahson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0