4,3 km

Har precis kommit hem från en 45 minuters promenad i mörkret.
Usch vad det blir mörkt fort. blä.
Man blir lite deppig av att gå ut när det är så.
Fast det är mer deppigt att sitta inne.

De senaste dagarna har det inte hänt så mycket.
Farfar dog som sagt i onsdags, så jag har inte haft nån lust till nåt.
Orkade åka iväg på hundträningen i torsdags kväll, det var skönt att tänka på nåt annat en stund. :)
Sen i lördags var jag på Boda Borg med Jocke, Josse, Mikael, Daniel och Martina.
Dom hade en massa nya banor med teman i alla rum, spökvinden var skitläskig och Martina och jag stannade i en tunnel och vågade inte röra oss åt nåt håll innan det blev ljust i rummet..
Det är skickligt.

I går var vi i Lekeryd med släkten på farfars sida och åt lite och pratade. Alla kunde inte komma i onsdags och dom ville träffa oss andra.
Så jag ägnade större delen av dagen åt att pussla och läsa sagor för Matilda och Stina :)
Det är långt kvar till begravningen. Tycker att den kunde vara nu i veckan, så att man kan släppa det lite mer sen.
Känner på mig att jag kommer gå omkring och vara deppig fram till begravningen.
Men så är det..
Så det är ingen som vill ha hand om Hanke den 19? :p

På tal om honom, han var med i Lekeryd igår, och jag var lite orolig för han är inte van vid barn och brukar småmorra lite och gå undan.
Men när dom kom så gick han fram och luktade och pussade lite på dom och sen var det inget mer med det.
Dom var ju ganska intresserade av honom, och han lät dom klappa på honom utan problem. Han gick ju iväg några gånger när han tyckte att det blev jobbigt, men det tycker jag är jättebra.
Det är ju bättre han går iväg än att han är kvar och kanske blir mer rädd/irriterad och tillslut kanske morrare eller hugger.
Stina är bara två år, så hon kan få för sig för att helt plötsligt skrika till och så, och det tycker hanke är lite obehagligt. Det är ju inget han är van vid direkt :)
Jag märker faktiskt att han har blivit mycket lugnare, och det är väldigt skönt. Han kan koppla av mycket lättare och så.
:)

Idag var jag föresten på Nässjö Lärcenter och anmälde mig för att läsa Engelska B i vår..
Yay vad jag ser fram emot det.. ^^ inte.

Nu har det gått typ en timme sen jag började skriva så jag vet inte om detta inlägget är så sammanhängande.
Det är nog något jag har glömt skriva med som jag hade tänkt skriva.
Men skitsamma..
Det kan jag skriva nån annan dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0