Hundträning!

Om exakt en timma ska Hanke och jag befinna oss på brukshundklubben, för att få privatlektion! :D
Har haft kontakt med en tjej som utbildar sig i "hundområdet" och hon ville jobba med ett ekipage som har problem med hundmöten. Så nu hoppas jag att hon kommer vilja jobba med oss! :D
Det kommer isåfall innebära minst 8, "privata", träningstillfällen tillsammans med henne, helt kostnadsfritt! :)

Det vore helt underbart att få hjälp, att gå kurs ger ju inte samma träning, man är så många i samma grupp och man kan inte få den hjälp man behöver och ingen står och tittar på bara oss hela tiden och ser vad vi gör för fel, eller rättare sagt vad jag gör för fel..

Vet inte jättemycket om hur hon brukar träna, men jag har sett hennes hundars resultat, och dom hundarna är det då inget fel på!
Vet att hon använder sig en hel del av shaping och klicker, och det tycker jag om :)
Hon var med och hade hand om ett kurstillfälle när vi gick allmänlydnad, och då hade hon med en jack russell som hon hade haft hand om i nån månad, den hade gått från att vara helt galen till att bli en mycket trevlig och duktig hund.
Så jag har höga förväntningar :D
Att hon dessutom själv har aussies skadar inte. :P För det är typ en av de vackraste hundarna som finns!

Nu ska jag försöka lugna ner mig lite och packa träningsväskan full med godis och leksaker :p

Dagens bild blir på Hankes pappa, en lydnadschampion vid namn Björkhagas Tjalle, aka Nemo. Nu är han 6 år, "urtagen ur aveln" och kastrerad. Tycker att man kan se lite Hanke drag hos honom :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0