Träningsschema

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i Hankes träning ordentligt igen, det har inte blivit så mycket regelbunden träning på sista tiden.
Jag vet inte riktigt varför, har väl kanske inte haft lust.
Men när jag har skrivit klart detta ska jag sätta mig och göra ett träningsschema.
Gjorde ju ett i skolan när vi hade hundkurser, och då gjorde vi stora framsteg. Sen blev det inte att jag fortsatte med det när vi slutade. Men nu är det dags igen! :)
Ser verkligen fram emot att komma igång igen, Hanke tycker ju att det är roligt och blir en mer "harmonisk" hund.. :p
Ska satsa rejält på att han inte ska dra under promenader.
Har hållt på med det ordentligt i några dagar, så det har inte blivit så långa promenader, för jag tappar tålamodet om han bråkar alltför länge.
Så några långa kopplade promenader blir det nog inte på länge.
Har gått i ca 15 minuter och tränat, längre än så orkar varken Hanke eller jag.
Så det blir mest skogspromenader nu, och det klagar inte Hanke på iaf :)
På bara några dagar har han redan gjort framsteg :)

jaja, nog om honom. :)

Imorgon blir det en såndär huvudvärksdag..
Farfar ska begravas.
Eller ja, vi ska på farfars begravningsakt kanske det heter?
För begravas ska han ju inte göra än, han ska kremeras, så det tar några dagar till innan han ligger bredvid farmor <3
Så troligtvis blir det en sväng till Jkpg idag, för jag har fattat fel, man ska visst ha vit skjorta om man är man, inte svart, så jag fick joakim att köpa en tråkig svart skjorta helt i onödan. :p
Så vi får väl lämna tillbaka den och köpa en vit istället :)

Igår ringde min kusin och pratade lite och det var väldigt trevligt :D
Dumma dom som bor i Mullsjö!
Det hade varit mycket trevligare om dom bodde i Nässjö så hade vi kunnat umgås lite! :p
I vilket fall som helst så hade hon kanske ordnat så att jag får praktisera på hennes jobb, ska ringa och prata med hennes chef imorgon hade jag tänkt :) Måste prata med mamma och pappa först, för jag kommer nog beöva lite hjälp med Hanke i så fall, så jag hoppas att dom är snälla och kan ta hand om honom på vardagarna i några veckor :p
Han är faktiskt inte så jobbig när han får springa lös lite och så :p

Nu blev det ett såntdär långt inlägg igen.. Tänkte att jag bara skulle skriva några rader.. haha


Kommentarer
Postat av: Stina

Man blir slö av att vara arbetslös. :)

Kul att du kanske får praktikplats! Lycka till! :D

2009-11-18 @ 18:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0