tratten

i helgen upptäckte jag att hanke har eksem..
eller ja, först misstänkte jag att det var svamp, men sen började sanna prata om våteksem.
så jag kollade upp det, och alla symptom stämmer på hanky.
så han har fukteksem, även kallat hot spot :P, mellan trampdynorna på en tass.
idag gick jag ner och köpte klorhexodinspray, de i djuraffären var också väldigt säkra på att det var fukteksem, då nu ska han väl bli bra igen :)
tyvärr så började han slicka på tassen när jag hade sprayat den, så nu är det tratten som gäller, och den är inte alltför poppos i början..
det går alltid bra efter ett tag, men just nu är hanke lite halvdeppig. haha.
så jag sitter vid datan med tratten i ansiktet.. lite trångt.. men det går :p

om han någon gång kommer behöva opereras eller så så kommer vi nog köpa en såndär krage istället.. så länge det inte är tassar eller ben dom har opererats eller så.
för det är nog inte så kul att gå i tratt under en lång tid :)

nu ska jag försöka lämna hanke och hoppa in i duschen, sen ska jag göra pepparkaksdeg, mamma och jag ska baka imorn :D
sen måste vi handla lite mat när jocke kommer hem, och sen kommer sanna och marika och så ska vi ha bakdag :D
denna dan kommer nog gå ganska fort den också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0