Uppdatering...

Nu har jag så sjukt tråkigt så jag skriver igen.
Hela dagen har blivit förstörd bara för att jag tvingades upp så tidigt!
Är man arbetslös så ska man iaf få sova på morgonen! haha. lite bra måste man få ha det :)
Än så länge har jag knappt fått nåt gjort heller.
Har tagit ur en låda ur frysen så att den inte är täckt av en centimeters is/snö, varit ute med Hanke och tränat på att inte dra i koppel, ätit kantarellsoppa och försökt få ihop en handlingslista till denna veckan :)

Ska snart ge mig på en låda till och sen är det nog dags att börja med maten, köttfärssås och spaghetti blir det idag :)

Sen hoppas jag att bilen blir klar snart så att vi kan åka och handla lite.
Annars blir det ingen mat resten av veckan :P

Förresten har jag tänkt länka till detta hur länge som helst men glömmer alltid bort det..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6033340.ab

tycker att det är fint att dom står och håller om varandra :)
Och äntligen kanske några fler människor inser att djur kan tänka.


Såg en hemsk film på tv för några dar sen, tror att det var nyheterna..
Det var folk som fångade delfiner och sålde till delfintränare över hela världen, dom som inte såldes, dom masslaktades.
Dom slaktades för att fiskare tycker att delfinerna äter för mycket fisk och att det inte blir mycket kvar.
Tycker att det är lite fel att döda djur av den orsaken..
Dessutom så släppte dom inte in några filmare i området, och då har dom väl troligtvis något att dölja?
På en sida står det att dom först skadar delfinerna med spjut, för att dom lättare ska få upp dom på land, där dom sen dödar dom.
Det låter ju inte som att det är det bästa sättet att avliva ett djur på.
Hittade en film på youtube, men den var så sjukt hemsk, så den tänker jag inte länka till. Klarade inte av att titta på hela, dom skadade djuren, och lät dom sen ligga och plågas ihjäl.

Men om någon har tråkigt och vill läsa en artikel om det så kommer länken här
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article427225.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0