Uppdatering

Nu är jag hemma igen :D

Åkte till Högagärde direkt efter hundträningen, och den var faaantastisk! :D
Är otroligt motiverad nu, Åsa är hur bra som helst och vi har samma syn på träning.
Ikväll pratade vi mest om hur Hanke är, hur vi tränar, hur jag vill att han ska göra vid hundmöten osv.
Sen var vi ute och tittade lite på Hanke, haha. Och så gjorde vi några kontaktövningar.
Så tills nästa gång vi ska träffas ska vi öva på sitt.
Idag insåg jag att Hanke inte kan sitt.
Jag menar, han sätter sig ju när jag säger det, men om det sen kommer en boll flygandes, med en busig hund efter, då sitter han troligtvis inte längre.. ^^
Men han var faktiskt väldigt mycket duktigare än jag trodde.
Jag ställde mig med ryggen mot Åsa och Hanke, sen började hon busa med en kampleksak med honom, sen sa jag sitt och han satte sig faktiskt! :D
Sen ska vi träna kontakt mer, ska sätta in ett kommando för att han ska ta ögonkontakt med mig, och hålla kvar tills jag säger okej :)
Efter det ska vi träna på "vänd", om Hanke tex går en meter före mig, och helt plötsligt kommer det upp en hund en meter framför honom ska jag kunna säga vänd så att han vänder sig mot mig ist :)

Detta ska efter många tränigspass leda till att när vi möter en hund ska jag kunna säga "vänd", "sitt", "titta".
Vi ska med andra ord inte träna något på att få bort hans beteende som det är nu, utan vi ska byta ut det :)
Jag är hoppfull! :D

Nu ska jag sätta mig och göra en "störningslista" i en skala från 1-6, en 1-störning är tex en tråkig människa som sitter i en stol (= inte specielt skojjig) och en 6-störning är tex en hund som busar med en boll (= så skoj att hanke skulle kunna döda för att få vara med!!).

Med hjälp av den listan sak vi sen lägga in störningsmoment :)

Nu något helt annat, kollade på bonde söker fru hos mamma.
När Roger badade så höll jag seriöst på att kissa på mig.. Det var helt klart dagens roligaste! :D Först fattade jag inte vad det var som gungade fram och tillbaka i badkaret.. haha

Jag är på grymt bra humör idag! :D
Nu ska Hanky och jag börja träna på heltid! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0