Covering letter!

Sitter just nu med min engelska läxa som jag kanske skulle ha gjort i onsdags.. haha.
Men den kommer inte ta lång tid, ska skriva ett personligt brev och ett cv, och jag har ju allt på svenska så det är bara att översätta och kanske ändra lite :)

Tidigare idag så har jag varit ute med Hanky. Gick i skogen så Hanke var lös. Mötte fyra människor, bla en med barnvagn och en med rullator. Hanke reagerade inte speciellt mycket, utan gick hyfsat fint vid min vänstra sida. :)

På den punkten är det skönt att ha en ganska osocial hund.
Hade det tex varit Zingo, mammas och pappas labbe, så hade det krävts mer träning för att kunna ha honom lös vid möten utan att han skulle springa fram och hälsa :P Iofs så är han en väldigt lättlärd hund. Men ändå, ni fattar nog poängen :p

Igår blev jag invig scoutledare. :)
Det var inte alls pinsamt att stå framme på scenen när hela lokalen var full med folk som glodde...
Men det gick bra och mina små scouter fick också varsin stjärna för att dom har klarat av det dom ska göra :) Sen att de flesta uppenbarligen inte kommer ihåg nåt av det, det får vi ta sen :p

I torsdags gjorde vi söljor till våra vackra scarfar och jag blev bästa kompis med en av dom små barnen, en tjej med adhd som går i specialskola. Min plan är att bli bra kompis med henne så att hon istället för att få stora utbrott hela tiden kan komma till mig och prata istället! :) Får se om det kommer funka..

Nu ska jag försköa ägna mig lite åt engelskan igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0