Mycket som har hänt!

Sen jag skrev sist är det endel som har hänt.. :)
I fredags började vi med att åka till Nässjö och skriva på kontraktet till lägenheten. Nu hoppas vi att Josse och Mikael flyttar lite tidigare så att vi kan få nyckeln nån dag tidigare, annars får vi nycklen den 1 juli kl 10 och ska vara ute ur våran lägenhet samma dag kl 12..
På eftermiddagen åkte jag hem till mamma och pappa och träffade min finska gammelfaster och hennes man.
Han kunde litelite engelska men hon kunde ingenting, men som tur var så var morfar med :)
Men jag kunde säga kitos iaf! :p Det betyder tack. haha
Mormor hade faktiskt försvunnit. haha. På lördagkvällen fick vi veta att hon hade tagit färdtjänst till Nässjö, tagit in på hotell högland, trillat på stan och åkt ambulans till sjukhuset med bruten arm som senare fick opereras.
Det kan hon ha! haha.
Tror hon ligger kvar där än :p
Senare på kvällen gick vi till Elin och Jocke. Trevlans!

Lördagen började lite innan 8. Jag gjorde allt i min makt för att trötta ut min lilla russellpojk till våran examination. Utvärdering: det går inte att trötta ut en sån hund. Vet inte hur många timmar jag spenderade utomhus den dagen!
Men examinationen gick iaf jättebra, Hanke och jag var ett av de bästa ekipagen de hade sett så jag hoppas att Åsa var nöjd :)
Spenderade ganska många timmar där, mitt ute i skogen.
På kvällen gick vi till huset och grillade korv med typ 20 pers till, så det var lite trångt :p Men kul :)
Fast jag var sjukt trött och kall så jag gick hem redan vid tio..


Sen kom den stora dagen. :D
I går gick Jocke och jag ut på promenad utan Hanke på förmiddagen, det är ganska skönt att ta små rundor utan honom ibland. haha.
Och borta vid dammen frågade Jocke om jag ville dela mitt liv med honom :D
Jag svarade ja :å haha

På min födelsedag frågade han om jag ville gå och kolla på ringar.. Jag trodde att han skämtade med mig först xD
Sen gick det några dar innan jag fick ringen :p

Skulle till Jockes mamma och byta däck på hennes bil så vi tog svängen förbi mina föräldrar först och berättade för dom. Dom tyckte att det var jättekul :)
Pappa sa att Bigglez hade lite rött tandkött och jag konstaterade att han har en massa tandsten på de övre hörntänderna. Det har blivit så mycket att han har fått tandköttsinflammation av det.
Ska åka dit i eftermiddag och skrapa bort det och ge dom tandkräm så hoppas vi att det försvinner :)


Våra jättefina ringar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0