Påsk!

Idag har vi varit hos Jockes mamma och ätit suuupergod mat! :D

Igår åkte jag till Jönköping och var supertaggad på att prova alla kläder jag hade valt ut på internet. Hade väl kollat på typ 12 olika plagg. Hur många hittade jag i affären? 2.
Åkte hem med en t-shirt, en tröja och ett par shorts. Något irriterad..
Men sen köpte jag två blomkrukor också. haha. Så nu har jag planterat ut några av mina basilikor och all sallad :)

Eftersom att ingen av våra föräldrar har tänkt göra nån påskmat i år (!?) så har jag tänkt göra det själv på söndag :p Otrooligt vuxet :D
Det är första dagen denna helgen som vi är hemma tillsammans :)
Ikväll är Joakim med några kompisar, imorgon ska vi till Högagärde och grilla korv med Bigglez för han fyller år idag :p och på kvällen ska jag till Huskvarna :)
Söndag förmiddag ska jag till Nässjö och träna hund, sen ska nog Jocke åka och fixa med sin ena motorcykel och sen kan vi äntligen äta påskmat :D

Så nu sitter jag och försöker komma på vad man egentligen äter på ett påskbord :p
Har kommit på köttbullar, prinskorv, krustader med svampstuvning och janson. Fast den får Jocke göra själv för jag gillar inte ansjovis.. bläk.
Jag har kollat runt lite på internet och försökt hitta lite mat, och hela tiden dyker det upp "barnvänliga alternativ", så som köttbullar och potatismos, hamburgare, korv och pommes..
Vad är det som säger att barn inte kan gilla mat som vuxna äter?
Barnmenyer är otroligt löjliga!

Nu ska jag kolla på film och mysa med min söta lilla hund :)

Kommentarer
Postat av: Joakim

Älskar dig!

2010-04-02 @ 20:59:48
Postat av: Ida

haha. Jag älskar dig!

Kommer du hem snart? :p

Det enda som går på tv är Ett fall för Frost.. ^^

2010-04-02 @ 22:08:34
URL: http://idahson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0