Suck..

Usch. Helt plötsligt blev det väldigt mycket att tänka på.
Har fått en massa datum då jag ska hjälpa min farbror att fotografera balpar + studenter i Jönköping och Uppsala. Kommer få skippa två lektioner men det får gå. Jag behöver pengar.
Har varit på ledarsamling på scouterna ikväll, fick veta att min patrull innehåller 19 scouter vara många har adhd, flera har assistenter i skolan samt några går i skolan på slottet. Det är typ en skola för "problembarn". Hur kan alla lyckas hamna i samma åldersgrupp?
Blev en massa info om hajk och läger också.
Imorgon blir det en sväng till Nässjö, ska skriva på kontrakt samt göra en annan viktig sak som jag inte talar om än :p
Efter det blir det innebandy och ev en sväng till Elin och Jocke på kvällen (ska dom äntligen berätta sina hemliga planer? :p). På lördag är det dags för examination mitt på dagen och på kvällen blir det grillning.
Mitt i allt detta kommer mammas faster till Sverige. Imorgon!
Jag har alltid velat åka till Finland för att hälsa på släkten men det har ju aldrig blivit av. Och nu kommer hon. Bara sådär helt utan förvarning. Det var planerat från början, men min trevliga mormor förbjöd henne, men nu kommer hon tydligen ändå.
Så nu bubblar allt runt i huvudet. Hon kan inte svenska och hon kan inte engelska. Och jag kan inte finska. Varför i hela friden har jag inte lärt mig det? Kan några små fraser, men det kommer jag inte långt på.
Har så många frågor. Morfar kan man inte fråga för så fort Finland kommer på tal börjar han gråta. Antar att han har hyfsat hemska minnen från kriget.
Dessutom vet jag inte hur jag ska hinna med att träffa henne. Har ingen aning om hur länge hon stannar, eller var hon ska bo..

Kommentarer
Postat av: marika

vad för viktig sak? :å

jaså, hon kommer nu iaf? va bra!

2010-04-09 @ 12:19:34
Postat av: Ida

haha, det får du veta om ett tag :p

Jo, hon kommer tillsammans med hennes man.

Så igår packade visst mormor en väska och påstår att hon ska ta in på hotell tills dom är borta. haha. men det är jag lite skeptisk till :p

Hon kommer nog vara hemma och sitta och hata alla, det är det hon gör bäst :p

2010-04-09 @ 14:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0