Spanky the man

Lill-Spank har ännu en gång fått fukteksem under en tass..
Denna gången såg vi det iaf tidigt, visste vad det var, och vi har fortfarande kvar medlet hemma, så förhoppningsvis kommer det snart gå över.
Det finns andra saker jag oroar mig för när det gäller honom..
De senaste två veckorna har han varit väldigt märklig vid promenaderna, han drar som aldrig förr, är superstressad och morrar åt var och varannan sak han ser..
Den första tanken som slog mig är att både Jocke och jag har jobbat de senaste två veckorna, Jocke slutade ju sin semester då (och en annan stackare hade ju aldrig någon ;)).
Men Hanke har varit ensam hemma flera dagar innan och nu har jag har gått hem varje rast för att gå ut med honom så några långa perioder har det inte blivit och när jag har varit ledig har jag gått längre med honom.
Så understimulerad borde han verkligen inte vara..
En sak som slog mig för några dagar sedan är att det kanske är så att han har fått dålig syn/hörsel..?
Värst är det på kvällarna, så det med dålig syn kan ju stämma in där.
Men i övrigt så är han samma pigga, busiga hund.
Vi får vänta ett tag till och se om det blir någon skillnad..

Jaja, jag kan annars berätta att vi får våran nya bil denna veckan som kommer. Troligtvis blir det på onsdag.
Egentligen så tycker Jocke att det är en hemlis. Men jag tror inte att några av våran gemensamma kompisar läser detta, så jag skriver ändå :p
Det är en Skoda Octavia kombi, färgen heter "storm blå", fast vi kan kalla den blå tycker jag :p
Den är väligt skön att köra, har farthållare (!) och plats för en bra hundbur. :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

precis en sådan ja bil ja har funderat på att skaffa men ja hittade en annan skoda ja ska iväg å titta på så får se om den kan duga åt mig ;)

Jag hoppas att allt löser sig med Hanke och att de inte är synen eller hörslen som spökar. Vet du om de är ett vanligt fel på jack rusell?

2010-08-22 @ 22:05:03
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0