Hundträning

Idag har varit en lång dag.
Satte mig i bilen kl 7 imorse och körde till skolan. Satt på föreläsning fram till kl 16 och sen bar det av till brukshundklubben.
Det var bara Jacqueline och jag som kunde komma men vi kom fram till en del ändå :)
Först delade vi på en pizza och satte igång med julpyntandet av klubbhuset.
Mycket fint blev det! :p

Vi kommer troligtvis starta igång den 8 januari med ett träningspass fyllt av inkallningsövningar.
Efter det följer ett tillfälle med kontaktövningar, en dag ska vi ut i skogen och träna på att ha hunden lös tillsammans med andra hundar och annat man kan behöva träna på med lös hund. En annan gång blir det lydnad, sedan ett pass med uppletande och det sista tillfället vi har planerat blir det spår samt sök.
Varje träningstillfälle kommer avslutas med en stunds egen träning där alla får träna på det man känner för.
Förhoppningsvis kan vi klämma in en dag/kväll med nån rolig aktivitet utan hundar också, för att lära känna varandra och ha kul för pengarna vi har i kassan :p

Fick en del idéer från http://uppsalahu.se/?page_id=266 och http://www.knivstahu.se/ :)

Nu hoppas vi bara på att det kommer komma lite folk till våra träningstillfällen, sen får vi se vad vi hittar på när vi har kört igenom alla träningstillfällen, om det finns något intresse för att ha en ungdomsgrupp på klubben eller om vi ska träna bara vi tre som för tillfället är engagerade.

Det var förresten ganska underhållande att ta sig ifrån hundklubben.
Parkeringen var plogad typ förra helgen och det hade snöat en hel del sen dess..
Så Skodan ville inte åka därifrån.
Bråkade en stund med bilen och Jacqueline gick ut och puttade men det hjälpte inte alls.
Till slut ringde jag Marika, eftersom hennes mamma och pappa bor en liten bit från klubben.
Precis när jag lagt på gjorde vi ett sista försök att komma därifrån och Jacqueline fick superkrafter och puttade bilen som Clark Kent.
Då kändes det helt plötsligt lite dumt att jag hade ringt Marika. :p
Men tur i oturen så var hennes pappa borta och hennes mamma hade druckit vin, så det var ingen som hade börjat köra till våran onödiga räddning ändå :p
Så, för att göra en kort sammanfattning så var detta den absolut roligaste av vinterns tre "fastkörningar".

Kommentarer
Postat av: [s a n n a]

haha det skulle vara roligare om du hade gått bort till fanemo XD jag kommer gärna och tränar lite sen när jag kommer hem iaf. så får vi se hur mkt tascha lyssnar på mig efter ett år ^^

2010-12-16 @ 02:41:24
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/aupair
Postat av: ida

Marika föreslog att jag skulle gå till Fanemo.. haha.

Det tycker jag att du ska göra :D

2010-12-16 @ 09:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0