Julen 2010

Dagen innan julafton började med att jag jobbade på förskolan, hade hand om stängningen helt själv för första gången. Var lite nervös när jag skulle larma, larmar man fel startar nämnligen en väldigt hög larmsignal som tydligen ska höras på flera kilometer och vaktbolaget får direktlarm.. :p
Sen bar det av till Högagärde för den årliga skinkmackan.
Hade en väldigt trevlig stund med familjen + farbror och ingift faster :)
Natten spenderades på en madrass i mammas och pappas vardagsrum tillsammans med Jocke och Hanke. Mysigt :)

Själva julafton började tidigt med frukost halv nio. Både mamma och Jocke beklagade sig över att ha morgonpigga partners.. :p
Sen blev det skogspromenad med hundarna, väckning av lillebror och sedan julmat som följdes av paketöppning.
Mamma och pappa som först tyckte att vi inte skulle ha några julklappar i år misslyckades ganska gravt med sina planer, för det fanns en hel del klappar under den något vanskapta granen.
Jag fick finfina grejer, bla en bok om hundsjukdomar som jag har önskat mig lääänge (men mamma har hitintills ansett att sånt är för tråkigt att lära sig och därför vägrat köpa till mig), en parfym och en systemkamera, en Canon EOS 1000D, av min älskade, underbara Joakim! I lådan var det dessutom ett uvfilter och lite annat bra som han hade köpt till :)
Hanke-pank fick ett grisöra som uppskattades väldigt mycket, men först var han mest upptagen över att ta reda på hur det gick för Bigglez att äta upp sitt grisöra.. ^^

Efter julklappsöppning och en stunds pratande så åkte vi till Gådeberg för att träffa Jockes pappa, syskon, farmor och svåger :p
Där var det mest Jockes farmor som pratade :D haha. Men hon är rolig så vi överlevde med god marginal. :p

Juldagen började hemma i Bodafors med att en av våra kära grannar tyckte att lite pianospel kl 7 på morgonen har aldrig skadat någon. Tja.. Nu har det skadat mig iaf! Klockan 7 en helgdag.. jaja. Jag var någorlunda trött på kvällen och trodde att klockan var 9 när den bara var 5.. ^^
Vi var iaf i Backen med Jockes mamma + syskon igen :)
God mat och jättefina paket! Hanke fick två grisleksaker, jag fick bla en bok om bröd (nu ska här bakas!) och en jättestor, fin mortel från Jamie Oliver. Den kommer få stå framme för att visa alla vad fin den är! :D haha..
Hanke var väldigt nöjd över sina klappar och att han fick sova i Mikaels knä i soffan sen :p

Hmm.. Sen var nog julen över :p
Fast imorgon kommer jag få två klappar till som inte hann komma innan julafton :D
Nåt till kameran är det, men jag kan inte komma på vad..

Vi ska åka in till Jönköping imorgon också, försöka hitta lite grejer på mellandagsrean..
Bla så har jag länge velat ha en ny köksassistens, så vi får väl se vad vi hittar.

Trots att alla bilder är tagna utan att jag fattade ett dugg om kamerans funktioner så ser man iaf vad det är på dom.. :p







Kommentarer
Postat av: Marika

haha det är ju min kamera! Härmapa :P

2010-12-27 @ 22:06:23
Postat av: ida

haha, skyll på Jocke :p Jag hade ingen aning om vad jag skulle få :p

2010-12-28 @ 06:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0