Nej, mitt liv handlar inte om annat än tentor.

Jag satt precis och tänkte skriva nåt om att "Tenta nr 2 avklarad" och insåg att rubriker likt den börjar bli väldigt vanliga i min blogg.
Men det är typ det mitt liv handlar om just nu.
Salstenta dit och hemtenta dit. Sen några gruppredovisningar och litteraturseminarier mellan det.
Jag pluggar måndag-söndag. Sen börjar det om. Härligt.

Mitt i allt har jag fortfarande något som kan jämföras med ett liv.
Jag hinner med Hanke. Någon dag ibland får han nöja sig med korta promenader, men han vet att alla dagar inte är så, så det fixar han :) Jag kämpar för att hinna med både lydnadsträning, sök/spår och promenader varje dag. Eller inte sök eller spår varje dag, men varannan iaf.
Hanke och jag har förresten hittat en ny hobby, att springa omkring på åkrar med en massa snö. Sjukt bra träning för Hanke (och mig)! Och så är han så söt när han skuttar fram.. :p
Sen hinner jag med att umgås med lite kompisar då och då också.
Dagarna är oftast inte slut där heller, för den senaste tiden har jag jobbat ganska mycket, flera dagar i veckan faktiskt.
Vanligtvis är jag i skolan 2-3 dagar, så då kan jag jobba 3-2 dagar också :p
Men det leder förstås till att jag måste plugga så mycket mer på kvällarna och helgerna.
Men eftersom det är jul snart så behöver jag pengar :p
Och erfaranhet är bra :)

För att komma tillbaka till tentan så vet jag inte riktigt hur det gick. Känns väldigt osäkert. Hade gärna kännt som Björn som kom ut ur salen med orden "Jag tror att jag precis skrev tenta med 100% rätt".
Vi får väl resultaten efter jul antar jag..

Och så några bildbevis på att jag har hunnit med att få upp adventsljusstakar och stjärnor..




Det lönade sig att köpa fler växter till akvariet, efter det fick jag väldigt snabbt yngel i karet.
I söndags upptäckte jag tex ancistrusyngel. Har än så länge räknat till 26 st på samma gång. Och då är det bara såna som har suttit på glaset och så. Vågar inte tänka på hur många det är sammanlagt..


Snöhunden, med mobilkamera :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0