They call it "jullov"

"Ha nu ett härligt jullov" sa vår spårledare i tisdags och vi begav oss hem.
Med hemtenta på sex sidor att skriva, en sjukt djup analys av en bok samt mindre djupa analyser av tre andra böcker.
Vi ska också se till att fältuppgiften blir helt godkänd och så ska vi komma på ett tillfälle när vi har lärt oss något samt hitta/ta 10-15 bilder som kan förknippas med det, sen ska en jobbig berättelse sätta ihop bilderna med minnet. Tillsammans med nån tråkig musik vi måste välja från en dum databas.
Men nu lämnar vi det..

Idag har jag gjort kola :)
Gjorde dom extra stora för Jockes skull och hans ögon lös som på ett barn.. :p
Annars så har jag inte gjort så mycket annat än så länge..
har läst ett kapitel i den engelska boken inför hemtentan och nu tror jag att jag förstår vad dom menar.. :p
Har ett kapitel kvar att läsa och sen börjar den svåraste delen. ^^
Om en liten stund tänkte jag städa lite och efter det blir det väl plugg, hundpromenad och plugg igen.
Ikväll ska jag iväg och träffa lite trevligt folk och sen är det bara att vänta tills Jocke kommer hem från jobbet, då tar vi helg :)

Är förresten sjukt sugen på att köpa dragsele till Hanke nu när det är så bra snö ute..
Så kan han få prova att dra pulka.
Drömmen är att han under vintern ska växa tills han är stor som en grand danois och sen ska han dra mig på pulkan :D haha.
Mja.. ska jag vara ärlig så tror jag inte riktigt på den idéen själv.
Men, att någon gång i framtiden ha kanske två musklade hundar som kan dra fram i snön som två ånglok låter väldigt roligt :D

Om ni har tid kan ni ta en titt på denna sidan, på tal om draghundar.. http://lillaliam.se/
Framför allt kan man titta i galleriet, för hon har en förmåga att ta väldigt bra bilder på sina hundar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0