Igår.

Jag vet inte riktigt vad jag ska börja någonstans.
Men jag ska iaf försöka göra en sammanfattning av vad som hände igår.. :p
Vi hade precis gjort jättegod mat och skulle sätta oss och äta vid tvn.
Självklart får inget vara perfekt, så Sundell började spela jättehög musik. Som dom gör varenda helg, ofta på vardagarna också.
Efter en stund gick Jocke ut och knackade på och skulle prata med dom (och det är inte första gången vi försöker med det)
Dom öppnade inte denna gången heller utan höjde musiken lite till och började skrika ännu mer.
Efter ett tag tröttnade vi (för man vill gärna kunna höra vad dom säger på tvn i sin egen lägenhet) och jag ringde störningsjouren.
Volymen höjdes ännu mer.
Störningsjoruen ringer en gång till och frågar om dom har sänkt än.
Sänkt?!
Så en stund senare hörde vi att det kom en gubbe därifrån tillsammans vad vi tror var securitas.

Efter att dom gick så började det banka på våran dörr och utanför står familjen Sundell och skäller ut oss totalt.
Dom har minsann bott här i all evighet och ingen har klagat innan (kan bero på att alla som bott omkring dom är över 80 och inte hör nåt, men vad vet jag..)
Och om dom vill lyssna på 60 tals musik så får dom göra det (jag skiter väl fullständigt i vad ni lyssnar på?! men jag vill inte höra det in till mig).
Så om vi en enda gång till ringer polisen (??) så kommer dom komma med folk som vi inte ens vågar drömma om och blablabla.
Efter att dom hade gått så tog det inte lång tid innan en av dom kom tillbaka och plingade på dörren femtio gånger och frågade om dom fick sätta på tvn. "och passa dig för min man"
Kärring.

Så summan av kardemumman (vad nu det betyder?) är att jocke och jag sov hos mina föräldrar i natt, halva natten ägnades åt att leta efter nya lägenheter och det blev inte många timmars sömn för min del.
Det är lite som på film när man ser folk bli hotade av folk och man tänker att dom borde polisanmäla det iallafall.
Men jag vågar inte. Aldrig i livet. Jag är rädd.

Jag vill helst flytta nu. Ikväll. Genom sovrumsfönstret så att jag inte riskerar att träffa dom.
Imorn ska vi gå till Linden och prata.
Det finns två lägenheter i Bodafors.
Jag vet att jag har sagt att Bodafors är det sista stället på jorden jag flyttar till.
Men jag skulle gärna byta lägenhet nu.

Jag vill ha grannar som är trevliga och inte stör varenda kväll.

Sen är det inte bara det att jag är rädd också.
Hanke var jätteorolig igår. Dom skrek ju jättelänge i trapphuset och hade jättehög volym hela kvällen, idag känner han nog att jocke och jag är lite oroliga (lite är en stark underdrift för mig om jag ska vara ärlig).
Och jag vill inte att han ska behöva flytta.
Det kommer bli minst en flytt till i hans liv, för vi ska bo på landet om några år när allt har ordnat upp sig med studier, jobb och sådär.
Han har redan flyttat två gånger, en gång hem till oss och sen nu när vi flyttade hit.
Hundar ska inte behöva flytta fram och tillbaka hela livet.
Å andra sidan gör vi det för att han ska få det bättre också.
Men usch.
Jag känner mig så dum.

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad är det för jävla människor?! Så beter man väl sig inte?! Grannfejden skulle komma dit. Robban skulle nog lyckas skrämma dem lite. Men du har rätt Ida, jag hade inte heller vågat polisanmäla dem. Framför allt inte när de hotar en så som de gör. Men hoppas att det löser sig för er, håller tmmarna för att det går fort. :)

2010-02-22 @ 14:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0