Våran nya granne

I vårat hus bor det nu människor i alla möjliga former och nationaliteter.
Först har vi då Herr och Fru Sundell.
Herr Sundell syns aldrig till, han kommer typ bara hem på helgerna.
Fru Sundell däremot, hon spelar musik på maxnivå, har en äckligt fet katt, skriker i sin lägenhet, röker i trapphuset och vi tror dessutom att hon är en alkoholiserad nudist (det sista har vi tyvärr inga direkta bevis på). Sen kommer hennes barnbarn var och varannan minut och skriker.

Sen har vi Kimberley. Han är tystare än en mus och spenderade hela vintern utomlands i Sydafrika, där vi tror att han kommer ifrån :)
Honom gillar vi!
Sen har vi Strandberg. En trevlig gammal tant som har haft en hund och tycker att Hanke är jättesöt. :P
Efter det kommer vår nya granne.
Som har en metrev med krok och flöte hängandes ner på våran balkong. Har tänkt klippa bort det, men det känns elakt så jag har inte gjort det än. Men jag tänker absolut inte gå upp och säga till honom, så vi får väl se hur länge den hänger kvar. Just nu spelar även han ganska hög musik. Jag hör vartenda ord dom sjunger. Och jag vågar fortfarande inte gå upp och prata med honom. Ska ut med Hanke snart så jag slipper det.
Vi såg honom i måndags, han stod i sitt fönster och kollade på jocke och mig när vi kom hem. Han hade ingen tröja på sig.. :S

Efter honom kommer det två i Jockes ålder, Nilsson och Höckert, men dom hörs aldrig, så jag har ingen anledning att säga nåt elakt om dom :p
Sen är det en gästlägenhet där det inte bor nån just nu, för ett tag sen var det en Italienare där och sprang hela tiden.
Efter det en tom lägenhet där det troligtvis ska flytta in en ryss,
och sen har vi våra kära thailändare, som har som fritidssysselsättning att gå omkring i trapphuset med deras barn och skrika så högt dom kan.
Det är väldigt trevligt att ha en hund som varnar oss varje gång det låter mycket från trapphuset...!

Där den lilla parabolen sitter... Där bor den nya dumma gubben! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0