Brinell

Idag var min första riktiga lektion.
Fick två uppgifter, en bok som ska vara utläst till v 8 och en text som ska vara skriven till den 27 januari.
Texten gjorde jag nästan klart när jag kom hem. haha
Minst 300 ord skulle det vara. Jag fick säkert 900. Men det är bara en kladd och den behöver lite finslipning + att jag nog ska korta ner den lite.

Nu dödade jag precis en silverfisk som kröp på väggen.
Dom är så sjukt äckliga!
Detta var bara en liten bebis, så den var inte så snabb, så jag hann mosa den.
Dom större kommer ett antal meter på en sekund.
Det är nästan omöjligt att döda dom, ända sättet är Radar och det är inte det nyttigaste att andas in och jag vill inte att Hanky är i närheten då.
Ska nog ringa skadedjursbekämpningen imorn och höra med dom.
Även om vi inte har jättemånga så är det sjukt äckligt när dom väl dyker upp. Och vad gör dom i vardagsrummet? :S
Det är en sak när de är på toan eller i köket.
Men vardagsrummet? :S

Jaja. Nog om det.
Sitter och lyssnar på Jimmy Eat World. Blev på depphumör för en stund sen (jag-är-arbetslös-och-hatar-det-och-vet-inte-vad-jag-ska-göra-med-mitt-liv) och då fick jag helt plötsligt upp den låten i hjärnan och blev på lite bättre humör.

Jimmy Eat World-In The Middle
Bitar ur texten:

It just takes some time, little girl you're in the middle of the ride.
Everything, everything will be just fine, everything, everything will be alright, alright.

Just do your best, do everything you can.
And don't you worry what the bitter hearts are gonna say.

Live right now.
Yeah, just be yourself.
It doesn't matter if it's good enough for someone else.

Så jag insåg att jag inte ens är vuxen (bara ibland när jag måste), jag har lång tid på mig att göra nåt med mitt liv och det kommer ordna sig. (Förhoppningsvis)
Jag får göra mitt bästa och skita i vad folk tycker om det. Vilket jag typ redan gör. Vi får se den textraden som en bekräftelse att jag är på rätt väg :p

Jag tänkte att ni som läser ville se hur mina små husdjur ser ut :)

Jag får rysningar så fort jag tittar på bilden. Det är så äckligt!

Lite info också för er som funderar på att skaffa några:
"En silverfisk blir mellan två och åtta år gammal. När temperaturen är mellan 25 och 30 grader lägger honan ungefär 100 ägg, oftast i en spricka eller liknande. Beroende på miljön tar det 3 månader-1 år för silverfisken att bli vuxen. Silverfisken kan svälta i flera månader utan att ta skada. De blir ca 1 cm stora."

Jag är glad att jag har burkar till socker, mjöl och sånt. För de där äcklena vill jag inte ha i min mat.

Kommentarer
Postat av: Sanna

ni får sänka värmen vääääldigt mkt. till typ 13 grader?

2010-01-14 @ 10:30:47
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/
Postat av: Ida Håkansson

jo det skulle kanske funka :p

2010-01-14 @ 14:28:23
URL: http://idahson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0