kalas :)

var som sagt i högaholmen igår.
typ 30 pers var vi, så det blev lite trångt. :p
men trevligt :)

men jag konstaterade att det inte är speciellt givande att ha ett samtal med en människa som påstår att hon kan allt om hundar men ungefär kan lika mycket om det som jag kan om bilmotorer :)
"jack russelln är inte alls en jakthund från början, dom är till för sällskap, som de flesta andra hundar"
"jag vet inte om det finns några vallhundar alls i sverige.. vi håller ju inte på med sånt här"
"jaså kan bordercollies valla, jaha"
"våran hund bestämmer nästan allt hemma, de är ju skapade att vara ledare"
"vi ger ofta våran hund grönsaker, det är ju nyttigare än hundmaten."

som tur var fanns med folk med högre iq också så jag hade några att prata med :)

framåt halv ett åkte vi hem till mamma och pappa för att hämta Hanky, då hade dom kommit hem för en timma sen och konstaterat att det hade frusit i en vattenledning.
så pappa och joakim började gräva ett hål in under huset, i tjälen.
det var väl lite jobbigt innan dom kom ner så att det inte var fruset längre.
sen när de väl hade fått upp ett ganska stort hål så ålade sig pappa in under huset med en värmepistol och tinade upp ledningen och sen kom vattnet efter en stund. :p

så en minnesanteckning till mig själv: om jag någonsin kommer köpa gården så ska jag komma ihåg att skotta upp snö mot den väggen varje vinter så att det inte fryser igen :)

det är nämligen inte första gången det fryser. haha.
så är det att bo på landet ibland. :)

kom i säng strax innan tre och vaknade som vanligt vid nio av att Hanky bestämde sig för att gosa med mina ben.
lyckades somna om och vaknade lite innan halv elva.

nu ska vi snart åka tillbaka till högagärde och hämta jockes plånbok som visst blev kvar där igår.
fast först måste vi tanka bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0