Nytt försök :)

Gör nu ett nytt försök att blogga, för nu ska jag inte någonstans vad jag vet :)

Så.. vad som har hänt sen förra gången det blev ett ordentligt inlägg då..
I söndags planerades möhippan klar in i minsta detalj. eller inte direkt, men det kommer ordna sig under tiden :)
Efter det for vi på söndagsmiddag hos Jockes farmor, och yes, farmor hade gjort sina supergoda köttbullar, Jockes dag var räddad!!

I går var jag på kursstarts möte på brinell, för nu har jag börjat vuxenskola! haha.
Det låter lite löjligt, för jag går bara en kurs. Och jag är långt ifrån vuxen.
Men vem bryr sig. Jag kommer läsa en timme i veckan tillsammans med de andra vuxna + en timme ungefär varannan-var tredje vecka tillsammans med en byggklass (ser vi inte fram emot).

Mitt under mötet så började mitt hjärta cpa sig. Det typ började bubbla kändes det som. Eller slå volter kanske beskriver det bättre.
I vilket fall så kunde jag efteråt konstatera att det var hjärtklappning och att det var extra hjärtslag jag kände.
Extra hjärtslag + mycket kraftiga svimningskänslor + huvudvärk + att jag såg vitt en stund.
Antar att det var biverkningar av att blodet till hjärnan inte kom som det skulle, eller kom för fort. 
och det höll på ganska länge.. :/
Men det gick iaf över efter en stund och jag hade bara kvar huvudvärken, lite yrsel + att jag blev väldigt matt.
Gick hem, det tog ca 45 minuter.

Sen fortsatte hjärtat att krångla och jag ringde vårdcentralen och fick vänta i 1,5 h innan de ringde upp.
Tanten jag pratade med var krånglig och ville bara veta vad jag hade undersökt hjärtat för, för 5 år sen. Det ville hon att jag skulle berätta i detalj, har någon människa så bra minne att man kommer ihåg det?
haha. jag minns bara att det var pinsamt när de kollade på hjärtat med ultraljud och att något med mina hjärtklaffar är fel.
dumma tant. hon hade väl kunnat kolla i journalen ist.
Hon sa iaf att det inte var dödligt så jag kunde andas ut.. ^^

Sen kom pappa och hälsade på och jag åkte med honom hem för jag hade ingen lust att vara ensam hemma när hjärtat höll på som det gjorde en gång i kvarten ungefär.

Sov där tills idag och de har blivit mycket bättre under natten så jag åkte hem.
Sen har det inte hänt så mycket mer än att jag nyss kom hem från min farbror, så nu är bröllopshäftet snart tryckt och klart! :D
Nu är det bara bröllopet kvar och sen kan jag återgå till min långsamma vardag. :p

Nu ska jag fixa ett litet mellanmål, är lite sugen på varm choklad och skorpor. men jag är rädd att vi inte har skorpor :(

Ett försök att få all text på rätt sida för några dagar sen.. :P Att göra ett häfte är svårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0