Pälsglans

Jepp, vi har köpt ett pälsglansspray till Hanky. Esprees Natural High Sheen Finishing Spray närmare bestämmt.
Svindyrt.
Det kostar att ligga på topp!
Ne, vi har köpt det för att det håller snön borta från hans ben och tassar.
Trots att jag klipper bort en massa hår runt hans trampdynor så får han ändå jättestora snöbollar mellan trampdynorna så att han stannar var femte meter för att bita bort dom. Vilket bara gör att håren blir fuktiga och så fastnar det mer snö.. :)
I går fick vi bära hem honom de sista hundra metrarna hem. Det hade blivit isbollar under tassarna som vi helt enkelt inte fick bort, vi fick värma med hårfönen för att de skulle smälta..
Så det blev en tripp ner till djurafären för att köpa spray.
Det innehåller typ nästan bara silikon, äckligt. haha.
Sprayade hans borste och borstade in det på hans ben och tassar och gick ut två gånger efter det, och han hade ingen snö nånstans :) Helt klart värt pengarna.

Var och solade igår igen förresten och igårkväll kunde jag redan se skillnad så det ska nog bli bra efter två gånger till typ. Kanske tre. Vi får se helt enkelt :)

Har förresten börjat använda långlina på Hanky när han är lös, övar en massa inkallningar och har alltid med korv.
Han stack ju några gånger i höstas och kommer han inte när jag säger till så får han helt enkelt inte vara helt lös.
Fast han är ju väldigt "fri" med långlina och kan gå typ som han vill, men jag kan ju reglera hur långt bort han kommer och jag kan stanna honom om han försöker sticka. Superbra! :)
Så han springer omkring med ett typ 15 meter långt rep släpandes efter sig, färgen syns väldigt bra i snön så vi kommer nog inte tappa bort honom iaf :P

Hanke älskar iaf att plumsa runt i snön! :)
(som just nu är några centimeter högre än han själv är där den inte är nertrampad)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0