Sola :)

Jag har precis kommit hem från Meddo.
Var iväg och solade en liten stund. 9 minuter mer exakt.. :p
Kom på att om jag vill va lite lite brun tills jag ska ha den där himla klänningen så börjar det väl bli dags att börja sola lite.. :p

Så 9 minuter idag, 12 minuter på lördag och 15 minuter på måndag, sen är jag klar med "uppvärmningen" och kan börja sola i 20 minuter, läste en massa om det innan jag åkte, och om man "stresssolade" för att bli brun fort så blev typ pigmenten grå/bruna så att man såg brun ut och det var visst inte alls nyttigt. Så det kändes bättre att göra det som rekomenderades. :)
Sen har jag ett antal dagar på mig att iaf ändra färg från helvit till lite mer beige. :p
Har inte tänkt bli mörk, bara se lite mer trevlig ut.. haha.

Ikväll bär det av till Tenhult för ett (förhoppningsvis) sista Filippinmöte. Vi hade ju ett i somras när rapporten skulle skrivas klar, och jag gjorde min del efter bara två dar, men tydligen är den inte klar än.
Och gissa vem som inte kommer? Josef så klart..
Jag har inte heller nån lust att sitta där och prata rapport och annat tråkigt.
Men är man med så är man, och Josef var tydligen enbart med för att få åka utomlands, för han har i princip inte varit med en enda gång när vi har samlats.
Det blir jag störd på. Jag tycker att han kan få allt ansvar från och med nu. :P



Visste ni förresten hur skönt det är att sola?
Först när man lägger sig i den där kapseln så försöker man vinna över sin klaustrofobi, tur att dom spelar musik så att man kan tänka på nåt annat :P, men sen när man har legat där en stund så blir det alldeles varmt, ljust och skönt. Precis vad jag behöver nu när det bara kommer mer och mer snö! :) Jag höll på att somna. :p

Nehä.. Nu ska jag få i mig lite mat, man vet aldrig vad som serveras i Tenhult :P
Sen blir det nog en skogspromenad innan jag åker, så kanske Hanke kan sova när jag är borta.


Hanke och hans nya tjej Nellie. Dom hade hångelkalas under tiden vi andra hade klassåterträff. :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0