Bra koll på dagen där ja..

Idag vaknade jag fem minuter innan väckarklockan. 06:45.
Bra tänkte jag och klev ur sängen, fixade iordning mig och satte mig och åt frukost.
Tittade lite på almanackan mittemot bordet när jag hade fått i mig halva frukosten, och insåg att jag hade gått upp ett dygn för tidigt.
Det var inte alls idag jag skulle på kurs inför sommarjobbet.
Det är imorn. ^^
Gick och la mig och somnade om i typ fem minuter och sen låg jag där och glodde! haha.
Som tur var så vaknade Jocke också tidigt så jag behövde inte ha tråkigt alltför länge.


Nu kan jag föresten meddela att det är en målare och kryper på taket till våran balkong. Det vore kul att se honom glida ner. Haha. Ne, nu ska vi inte vara så.. :P

Jag kan ge er ännu mer intressant information.
När jag var sådär duktig och köpte frön att plantera i krukor på balkongen för ett tag sen så köpte jag bla fjärilskrasse och var inte sådär jättebra på att läsa på baksidan om hur stor den skulle bli.
På bilden såg det ut att vara en söt liten marktäckande växt.
Kan tala om att den har passerat det stadiet för nån månad sen. haha.
Ca 3,5 meter står det att den ska bli :D
Det är en klätterväxt som verkligen biter sig fast i allt den passerar, hade lite problem med att få loss den idag.
Det är klart, hade den haft flera kvadratmeter gräsmatta att växa på så hade den nog blivit marktäckande :p

Hittade en bild på google... Detta är alltså min söta lilla blomma som jag hade tänkt använda som utfyllnad mellan salladsbladen. Nu ser det ut som att jag behöver nån mer kruka, och några mer meter i tak ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0