Flyttdags igen då

Det känns som om var och vartannat inlägg handlar om att vi ska flytta någonstans.
haha.
Det har blivit väldigt mycket sånt nu, men hade det inte varit för idioterna på södra skogsvägen så hade vi fortfarande varit kvar där.
Men som tur är så hade vi inte packat upp mer än nödvändigt denna gången så det har inte varit så farligt.

Och städningen tänker jag inte lägga speciellt mycket tid på, med tanke på hur andra verkar städa...
Toaletten + sovrummet är nästan helt klara, vardagsrummet och hallen är det ju typ inget att göra i och köket kan jag göra klart ikväll.
Sen har jag hela onsdag på mig att städa också för då är jag ledig.

Ikväll ska jag packa det allra sista och sen börjar jocke flytta imorgon vid typ 9.
Han har tagit ledigt så han kommer få göra allt själv fram tills kl 16. haha.
Men han får faktiskt skylla sig själv för vi hade kunnat flytta på onsdag och då skulle jag kunnat hjälpa till.

Annars händer det inte jättemycket..
Igår var vi hemma hos mina föräldrar som är i Norge sedan en vecka så min lillebror har hand om gården + hundarna.
Zingo har han lämnat ute varje gång han har åkt iväg, en av ytterdörrarna stod på vid gavel när vi kom dit (och då hade Oskar varit borta i flera timmar), Zingo var täckt av stora fästingar (jag räknade till ca 10 på bara ETT öra) och han har troligtvis lånat ut mammas bil till en av sina kompisar.
Otroligt moget.

Så, nu har jag klagat på honom också. Känner att jag måste göra det ibland :p haha.
Hade det inte varit så att han verkligen missköter djuren så hade jag nog inte varit hälften så arg.
Men han är och har alltid varit oansvarig och det har jag verkligen tröttnat på.
Man lämnar inte hundar lösa utomhus när man åker iväg. Iaf inte hundar utan varesig hörsel, syn eller minne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0