Kycklingfilé i grönpepparsås och Sannas tacopaj?

Nu kommer recept nummer två, eller det kanske blir tre. Funderar över om jag inte hade typ 1,5 i det första inlägget.. haha.
Det är iaf kyckling som man kan göra en dag innan man ska äta det, sånna recept gillar vi :D

Kycklingfilé i grönpepparsås
För 2 personer:

2 st kycklingfiléer (eller quornfiléer för våra växtätande vänner :å)
Lägg fileérna i en smord form och ställ i mitten av ugnen i ca 30 minuter i 175 grader.

Såsen:
50 g smör
0,5-1 msk senap
1 msk soja
0,5 msk krossad grönpeppar
ca 1 dl mjukost eller färskost
1 dl matlagningsgrädde


Blanda alla ingredienser och koka upp, låt sjuda en stund.

Skiva fileérna och lägg återigen i en smord form. (Lägg ev över strimlade soltorkade tomater)
Häll över såsen medan den är varm och låt stå minst 2 timmar, gärna över natten.

Grädda i 15-20 minuter i 200 grader.
Servera med tex ris eller pressad potatis :D
*****************************************************************
Det här gjorde Jocke till mig igår när jag kom hem från jobbet.. Yes, även han kan laga mat ibland när man är så illa tvungen ;) Jag undrar om det inte är Sanna som har lärt mig det receptet från början? :p Vi säger det iaf :å

Sannas tacopaj

För ca 3 personer

200-300 gram köttfärs
1 påse tacokrydda
Tacochips
1 liten burk créme fraiche
riven ost


Stek köttfärsen tillsammans med kryddan och späd ev ut med lite vatten.
Lägg tacochips i botten på en ugnsform och lägg köttfärsen över.
Blanda créme fraiche med riven ost och häll över allt.

Grädda i 200 grader tills allt fått fin färg, ca 20 minuter.
Done!

Kommentarer
Postat av: [s a n n a]

aaw jag känner mig hedrad att du döpt receptet till sannas tacopaj ^^

2010-06-16 @ 01:09:30
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/aupair
Postat av: Ida

Det borde du verkligen göra :å haha

2010-06-16 @ 13:43:49
URL: http://idahson.blogg.se/
Postat av: Stina

Vet ni vad man kan göra mer? Man har tomat blandad i creame fraichen! (Om man nu gillar tomat)

2010-06-16 @ 14:33:54
Postat av: Ida

Jo, det är också gott. Och lite peperoni :p Eller hur det stavas..

2010-06-16 @ 15:49:28
URL: http://idahson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0