Ny vecka igen.

Har precis kommit in från en cykeltur med Spanky :)
Det gick väldigt bra, förutom att han ibland får för sig att han inte vill springa bredvid cykeln, utan så långt bort i sidled som han bara kan, allt för att selen ska sitta så obekvämt som den bara kan :)
Sista biten innan vi var hemma passerade vi som vanligt schäferhuset, ett hus med en trädgård där ungefär 3 schäfrar och ett antal små hundar spenderar sina dagar med att skälla ut allt som passerar. Även idag fick vi oss en väldig utskällning men min duktiga lilla russellpojke tittade bara lite på dom och sprang vidare! :D
Däremot den livsfarliga goldenkillen i huset bredvid som alltid rusar fram och vill slita Hanke i småstycken och långsamt äta upp honom (läs busa i flera timmar ^^) fick sig en utskällning av Hanke.. haha

Nu var det ett tag sen jag skrev, kan berätta att jag och min farbror var i Uppsala i fredags.
Åkte upp dit i torsdags och åkte fel i ungefär 1,5 timma.. På vägen hem åkte vi bara vilse i 1 timma.
Jätteroligt. Haha.
I lördags, som var min första lediga dag på länge, så tog kära lillebror studenten.
Det var fint väder hela dan, till skillnad från förra året :p


Det kom en massa släkt och grannar och roligast var nog att leka kurragömma.
Haha. Det var inte igår man gjorde det sist!
Mitt yngsta kusinbarn Stina hade lätt snyggaste gömstilen! :D Ser inte jag, så ser nog ingen annan heller ;)


Något mycket tråkigare är att Zingo inte kommer finnas så länge till.
Han har börjat bli sämre, så innan hösten ska han få somna in. Om han inte helt plötsligt blir mycket sämre förstås.
Att utsätta hans leder för en höst/vinter till är inte rätt.
Det är svårt att tänka tanken att en hund som har varit med så länge man kan minnas kommer försvinna och aldrig mer komma tillbaka.
Jag minns inte att Zingo inte har funnits.
Han är hunden som fick mitt intresse för hundar att komma igång. Han är den hunden som aldrig någonsin har morrat eller skällt åt någon människa eller hund. Han är den hunden som bara kissade inne typ en gång innan han blev rumsren, och den som lärde sig sitt efter ett försök.

Här är han iaf tillsammans med Matilda, mitt äldsta kusinbarn, som avgudar honom! :P



Kommentarer
Postat av: Stina

Men hallå, var inte din bror snygg nyss? :O

2010-06-16 @ 14:40:38
Postat av: Ida

Haha. Det har jag aldrig förstått..

Men han har ju tjej så en person finns det iaf som tycker det, och det är väl tur :p

2010-06-16 @ 15:48:24
URL: http://idahson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0