Första receptet :p

Idag tänkte jag vara duktig och lägga upp recept på maten. haha. Nån kanske får nytta av det :p Jag fick ju faktiskt lite respons på det igår :)
Jag får se hur länge jag orkar hålla på med det..
Gårdagens mat var iaf grillspett, jag gjorde en enkel version med bara köttbullar, prinskorv, schalottenlök och marinerade champinjoner.
Till det gjorde jag en potatissallad med kokt, tärnad kall potatis, fetaost i bitar, marinerade, soltorkade och hackade tomater, rödlök, lite, lite av oljan från tomaterna, salt och peppar. Mumma :D

Idag blir det min egna krämiga köffärsröra :D
Till typ 2-3 personer behöver man
200-300 gram köttfärs
1 gul lök
1 msk senap
1 dl créme fraiche
ca 50 gram mjukost, typ färskost eller philadelphia
ca ½ liten burk majs
valfria kryddor, soja


Man bryner köttfärsen och blandar i löken och låter den steka någon minut. Sen tillsätter man allt annat och låter koka i ca 5 minuter.

Färdigt! Till det ska vi ha pasta :)
Bild kommer om några timmar :p

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nämen de här är ju kanon ;) nästa gång ska ja testa på idas krämiga köttfärsröra :)

ja men du, ja kom på en ännu bättre idé gör en kokbok, jag kan köpa några stycken och sen ska ja berätta hur bra den var å så vips så kommer du att vara världsberömd :O

2010-06-09 @ 23:31:13
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com
Postat av: Ida

Haha, ja det låter ju som en toppen idé!

Så blir jag rik och slipper jobba :P

2010-06-10 @ 10:30:56
URL: http://idahson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0