bättre humör :)

idag är jag på mycket bättre humör :)

För om ni inte fattade det så var det inte på topp igår morse. :p

Däremot så fick allt en rejäl vändning runt kl tre på eftermiddagen.
Började med att ringa till en del dagis i Bodafors och frågade om dom kunde skriva upp mig på deras vikarielista, och alla var väldigt trevliga och skrev upp mig :D
Sen om det ger nåt vet man ju aldrig, men nu har jag försökt :)
sen var jag jättemodig och gick bort till det största dagiset och presenterade mig och allt. För att vara mig så är det väldigt modigt :p

Denna tillfälliga modighet slutade inte här.
Hemtjänsten jobbar ju i lägenheten under oss (det är dom jag hatar kl 7 på morgonen) och när jag gick hem tänkte jag att jag kanske skulle ringa på dörren och höra om sommarjobb.
Fick panik när jag kom in i trapphuset och gick upp till min lägenhet.
Men ne har jag börjat vara modig så kan jag allt, tänkte jag och tvingade ner mig igen.
Ringde på dörren, och puuuh! Det var Laine som öppnade dörren, henne känner jag igen och hon kände igen mig, så där försvann den första paniken.
Jag satte på mig mitt allra trevligaste leende och frågade om det fanns möjlighet för mig att söka sommarjobb.
panik.panik.panik.snälla.säg.inte.nej.då.blir.det.skitjobbigt.
jodå, jag fick gå in och prata med en som jag tror hette Carina. Och trevligare människor får man ju leta efter :p haha.
Självklart fick jag söka sommarjobb, jag var bara tvungen att registrera mig på en sida på internet först (detta gjorde dom dessutom åt mig).
Sen satt vi och pratade i säkert 20 minuter om allt möjligt.
Fick veta att denna Carina (som jag aldrig någonsin sett innan) visste nästan allt om mitt och Jockes liv. Detta pga en av Jockes jobbarkompisar som är Bodafors största skvallermaskin.
Kan även meddela att denna stackars gubbe har tvingats vara hemma från jobbet hela veckan för att han har varit så sjuk. Jag såg honom dock igår och ojojoj vad han såg sjuk ut. not.

jaja. Nu till det roliga, Carina är den person som jag har hatat i smyg i två veckor, för det är troligtvis hon som har blivit lovad lägenhet i det huset vi vill bo i. Men nu är det så att hon har fått lägenheten under, det fick hon  förra veckan. Så förhoppningsvis var det hon som uthyraren pratade om, för isåfall så är lägenheten vi vill ha så gott som våran :D
GÖTT!
Så nu är det bara att vänta och hoppas. :)

Kan även tala om fördelarna och nackdelarna med att bo på ett sånt här litet skitställe.
+ nästan alla hälsar när man är ute och går
+ man känner igen de flesta man ser
- alla vet allt om alla
- falska rykten kan nog skapas väldigt lätt
+ om någon är elak mot mig kan jag skapa elaka rykten om dom! mohahah (det var det nog Marika som kom på)
- grannarna har rullator party utan att bjuda in mig :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0