Medicin!

Nu har jag varit hos läkaren! :)

Blev lite smått förtvivlad när en läkare och en sköterska stod och glodde ner i halsen på mig och deras ansikten förvreds i äckelgrimaser och dom mumlade "oj.. oj... OJ.." för sig själva.
^^
När dom sa att det var det värsta i sitt slag de hade sett på ett tag så utbröt rädslan i panik. haha.
Jag är skiträdd för allt vad nålar och knivar heter.
Och i min vilda fantasi befann jag mig redan på operationsbordet redo för att operera bort mina halsmandlar.
Skulle inte tro det.
Ingen kommer någonsin få operera i min hals eller huvudet.
Då amputerar jag hellre bort det.

Men iaf så lyckades jag inte förstå vad Jerzy sa, men sköterskan tolkade så gott hon kunde. :p
Jag har en virusinfektion i halsen. Typ vid halsmandlarna.
Det är knallrött med vita blåsor överallt.
Och i dessa blåsor härjar en mysig svampinfektion.
Najs.
Hade jag varit Jocke hade jag aldrig pussat mig själv :p

Men jag har fått mediciner iaf, eller fått och fått. 400 kr fick jag betala. usch!
En för svampinfektionen och en för blåsorna.
Den för blåsorna är en gel som jag ska droppa på "området".
Jättelätt när jag inte ser själv! Jag tog lite på fingret och geggade runt där det gjorde ont :p
Den för svampinfektionen är en vätska som smakar mint och den ska jag hälla i munnen och låta den vara där i minst en minut och sen ska jag sakta sakta sakta svälja den :p Det ska jag göra 4ggr/dag i 25 dar!
Jag kommer nog få problem med att komma ihåg det..
Dessutom får jag inte äta efteråt. Jag som är jättesugen på jordnötspaj.. :(
Iofs så har jag jätteproblem med att äta, så det kanske inte blir så jobbigt. haha.
Det tar ungefär dubbelt så lång tid för mig att äta nåt nu, jämfört med i vanliga fall.

Nu ska jag kolla på tv och tycka synd om mig själv en stund till :p

Kommentarer
Postat av: Sanna

lite komiskt att vi hade halsproblem typ samtidigt :b hoppas ditt går över lika snabbt som mitt gjorde!

2010-03-22 @ 16:42:29
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/aupair
Postat av: Ida & Hanke

Haha. Jo, det är lite komiskt :p

2010-03-22 @ 17:05:48
URL: http://idahson.blogg.se/
Postat av: marika

eeeewwwwwwwww, jag ryser av äcklighet och är väldigt glad att det inte är jag som har en snuskig hals :)

2010-03-22 @ 23:47:28
Postat av: Ida

du är bara avundsjuk! :p

2010-03-23 @ 17:12:13
URL: http://idahson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0