Ny lägenhet

Nu ska jag försöka skriva ett inlägg.
Har egentligen inte lust alls, så jag vet inte varför jag skriver.
Våran nya lägenhet är väl inte riktigt som vi hoppades att den skulle vara.
För det första var den inte städad.
Fönstrena är putsade med någon flötig disktrasa blandat med grus, dom ser för hemska ut och jag har tänkt putsa om dom men inte orkat.
I kylen låg det en buljongtärning, så där hade dom ju verkligen städat.
På utsidan av toaletten hade det runnit kiss.
Det var grus i vardagsrummet.
Uppenbarligen behöver man inte ens dammsuga när man flyttstädar...
Och tro mig, detta är inte ens en femtedel av alla äckliga fel vi har hittat.

Själv städade jag som bara den. Torkade ur alla skåp jättenoga, putsade fönster invändigt och utvändigt.
Kommer absolut inte anstränga mig hälften så mycket nästa gång vi flyttar.
När nu det blir..
Vi vill ha lägenheten som Josse och Mikael bor i, och vi har rätt till den, det ska alla ha. och med tanke på att vi har sjukt många poäng så borde vi också få den.
Men ne, dom fuskar och låter en annan tjej få den, för att hon "verkligen behöver en lägenhet". WTF?! kan hon inte då ta en av dom som är lediga!?
Ne. Dom har lovat henne en lägenhet i det huset.
Sjukt fel!

Så vi blir nog kvar här ett tag.
Och det kommer jag älska.
Med den där pyttelilla toaletten (med en toalettstol som joakim fick skriva fast i golvet) och med våra härliga grannar under oss som väcker mig kl 7 måndag-söndag.

pest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0