Hemmafru på riktigt

Idag har jag varit rejält duktig.
Har hunnit med att skriva sammanfattning av en avhandling och en intervju, påbörjat min egen del av vårt grupparbete i skolan just nu, dvs skriva metoden.. Hur vi gjorde intervjuguiden, observationsschemat mm..
Sen har jag hunnit med att handla, laga mat, göra grahamsbullar och snickerskaka och sen har jag dessutom dammsugit!
Jag skulle lätt kunna leva mina dagar såhär. haha.
Eller ja, inte riktigt kanske. Men att jobba en sådär 3 dagar i veckan och ägna resten åt att baka bröd, laga mat, pyssla hemma och mysa/träna med hundkräket. Det vore nåt de:p

Hundkräket har btw visat att han kan ett kommando som jag inte ens har övat in.
"Spring och ta husse!" Provade det inne igår och han stack till Jocke direkt.
Kom på att jag nog säger så till honom varje gång Jocke kommer hem från jobbet, vi möter honom utomhus osv. Dvs varje gång Hanke naturligt springer till Jocke.. :)
Det var lite kul att inse att jag har lärt Hanke ett kommando utan en tanke på det :p

Nu ska jag ägna en liten stund av vad som är kvar av söndagen åt att läsa lite i boken tills på tisdag, så att jag slipper läsa så mycket imorn. Sen blir det mys med Jocke och Hanke innan vi ska sova :)
Denna veckan har jag btw bara föreläsning på tisdag :D
Men imorn har vi lite mysigt grupparbete sådär på egen hand :P
Sen är det föreläsningar/examinationer måndag, onsdag, måndag, tisdag, fredag (=många lediga dagar åt "hemmarbete"^^)
Sen, mina vänner, har jag jullov i en månad (-3 dar).
Eller vi kallar det jullov. Egentligen är det inte det minsta lov för vi kommer få uppgifter.

Idag har det snöat och regnat nästan hela dan, så det är mindre mysigt att gå ut i allt äckligt slask..
Tycker att det kan börja vända nu igen:p

Ge mig vår i Högagärde!


Och ge mig Zingo.. Denna bilden måste förresten vara från typ 2007, när Jocke och jag precis hade blivit tillsammans, för jag har både hans tröja och byxor på mig :p


Mattes finaste pojke. Vissa dagar utan dig är svåra att ta sig igenom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0