läroplaner, skollagar, FN:s barnkonvention, lärarens yrkesetik, salamancadeklarationen, Platon..

Suck, nu är jag inne i tentaplugg igen på allvar.
Och jag är helt slut i huvudet!
Har första tentan nu på lördag, andra tentan den 6 december. Har suttit hela förmiddagen och gjort en sammanfattning av allt vi ska kunna till tentan nu på lördag.
Är snart klar med den, ska bara föra in de sista anteckningarna av flera hundra sidor läroplaner och skollagar!
Sen ska jag förstås lära mig hela sammanfattningen också! haha

Fast jag började morgonen med att titta på The Last Song tillsammans med Hanke i soffan.
Jocke är i Norrköping så då får man titta på tjejfilmer. Går man dessutom upp kl 7 en lördagsmorgon får man verkligen kolla på film.
Och ja, jag grät. haha. Fy vad känslig jag har blivit.
Den var iaf bra. :p

Om en liten stund ska jag packa träningsväskan och åka med Hanke ut till Högagärde och träna lite sök, sen blir det smörgåstårta för att fira pappa eftersom det är fars dag imorn, och jag var duktig och gjorde cup cakes till honom igårkväll! :D

På tal om hundträning så var jag i Nässjö i torsdags och tränade hund med Jacqueline.
Jag är sjuuuuuuukt stolt över Hanke! Han brydde sig knappt om hennes hund, och det är en stor läskig hund (och jag aldrig kommer ihåg vad rasen heter.. :p)
Han kollade lite på hunden och tittade sen på mig. Han var lös nästan hela tiden men höll sig ändå vid mig, gick inte ens fram för att hälsa!
Jag utmanade ödet lite och provade inkallning med Hanke på ena sidan hennes hund och jag på den andra, men min lilla terrier sprang rakt förbi hunden!
Göööött!
Nu har vi tänkt göra ett lite mer seriöst schema för ungdomsgruppen på hundklubben, ser fram emot att börja träna med lite folk och hundar igen :)


I veckan har vi även försökt ta lite julkort på Hanke, när snön ändå är här ^^
Så det blir ett snajsigt personligt julkort från oss i år igen! Jag satt och fixade med det vid datorn hur länge som helst :p Av typ 40 kort var det några få vi kunde använda, men dom tänker jag inte visa än :D



Hanke blev taggad när hanfick syn på tomtemössan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0