Tentaplugg igen.

Och så började allt om igen.. haha.
Har suttit snart halva dan med alla läroplaner till alla olika skolformer som finns i Sverige. Det blir måååånga sidor! haha.
Det här kommer btw bli ett lååångt inlägg..

Jag har nog glömt att skriva att hundburen passade perfekt, och Hanke har nu en gigantiskt stor, fin bur. haha.
Problemet är bara att hitta nåt bra att lägga i buren, jag skulle vilja ha en såndär biamadrass, men det finns inga med rätt mått. Funderar på att köpa en och sy om. haha.
Än så länge så ligger det iaf en handduk, en filt och ett fårskinn i. Det får duga så länge, vi åker ju inga långresor direkt. Men en biabädd är målet! :p Slitstark, mjuk, vattenavisande och håller formen :)



Igår eftermiddag var en jättebra dag, vi åkte ut i skogen och la ett spår till Hanke och under tiden det fick ligga till sig lite tränade vi. Apport, inkallning med störning, sitt med störning, sökruta (som Hanke klarade sjukt bra! Problemet är bara att han inte riktigt har fattat att han ska lämna till mig, men det blir bättre för varje gång), fotgång mm...
Störningarna bestod av mig som sprang omkring och hoppade och skuttade i skogen. haha.
Spåret klarade han också jättebra, men när vi var påväg tillbaka med hans hittade skatt (en pipleksak) så rev han sig på magen på en gren eller nåt. Blev en ganska rejäl reva och det gjorde nog ont för han reagerade på det och det blödde lite.
Jocke var ju med och tränade, det är så skönt att träna tillsammans med någon så att man kan få hjälp med störningar osv..
Men idag är han bra igen och nu ligger han och skäller i sömnen :p

Full fart!


Jag har föresten gjort om lite i akvariet, det såg ut som om en av fiskarna skulle få yngel så jag tänkte åka och köpa lite fler växter. Och istället för de vanliga priserna, 1 för 49 kr, så var det 5 för 100 kr. Så det slutade med 10 nya växter och några yngel :)
Nu syns det lite dåligt på bilderna för det blev helt olika färger... Men det är iaf mycket mer växter :p




Och om någon vill köpa en systemkamera till mig så är det helt okej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0