Promenad i solen

Har precis kommit in efter en promenad i skogen, Hanke fick springa lös länge och en lös Hanke är en lycklig Hanke :)
Dagens absoluta höjdpunkt var när Hanke fick syn på en fågel, som skuttade omring på vägen, han sprang efter den i full fart men så fort jag ropade gjorde han en tvärvändning! 5 minuter senare fick han syn på en annan fågel, sprang iväg och kom så fort jag ropade!
Duktiga vovve!
Det resulterade i skinkost och kamp med pinne :)
Inkallningarna var nästan perfekta och vi tränade lite fot också.
Det enda problemet med inkallningarna är att han ibland "bara måste lukta och kissa här först".
Jag vill att han ska släppa allt och komma springandes när jag ropar..
Oftast är han jätteduktig, men jag vill att han alltid ska vara superduktig, så att jag vet att han kommer komma när det verkligen gäller. Om han tex får syn på ett rådjur eller om det kommer en bil..

I dag jobbar Jocke förresten, så tanken var att jag skulle plugga lite, men vi får se. Har bara föreläsning på fredag nästa vecka så jag har tid på mig :)
Funderar över om jag ska rycka Hanke istället, vi har hundhår överallt i lägenheten nu så han kunde behöva bli av med lite, jag uppskattar inte att allt hamnar i sängen ^^

I eftermiddag ska vi iaf till kyrkan, det är ljuständning för farfar, och sen ska vi fika hos min farbror och hans fru :)

Dagens promenad blev ner till sjön tillsammans med Hanke och vår kära vän mobilkameran :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0