11/9

Igår var det 11 september, var mycket svårt att missa eftersom både internet och tv hela tiden visar bilder och text från world trade center.
Det talas om att dom ska bygga ett muslimskt center på ground zero, eller två kvarter iväg. Buden är många. haha.
Sen har jag även sett skisser på aftonbladet om att dom ska bygga typ 3 st nya jäääättehöga byggnade där.
Typ "hej, kom och flyg in i oss igen vetja!"
Jaja, gör vad ni vill. Eller låt det vara som det är som en påminnelse. Kanske också kan vara trevligt? Trevligt kanske är fel ord, men ni fattar nog vad jag menar. :)

Idag fick jag iaf se ett filmklipp..
Visste ni att 300 räddningshundar medverkade vid sökandet efter både levande människor och senare de som inte överlevt?
Jag blir så stolt när jag ser sånt. Hundar gör så mycket nytta. Det finns inte många människor som kan lukta sig till var det finns folk. Eller höra heller för den delen. Hundar kan dessutom ta sig in på så många platser som en människa inte ens kan drömma om att komma in.
En dag vill jag utbilda en egen räddningshund.
Men det är så mycket jag vill med mina hundar, så vi får väl se vad det kommer bli.
Men vem vet, en av räddningshundarna vid WTC var en jack russell. :)

http://www.youtube.com/watch?v=D91GQRX3YdY&feature=player_embedded

Kommentarer
Postat av: Marika

haha, jag läste: "en dag vill jag bli en utbildad räddningshund". Det skulle jag också, iof, vilja bli :å

2010-09-13 @ 16:10:17
Postat av: Ida

ja, hur coolt vore inte det då? :p

2010-09-13 @ 16:11:59
Postat av: Naimi

hehe jo de kan ja väl men då får jainge pengar däremellan ;D haha o ja kommer behöva åka buss 2 timmar om dan :D haha

2010-09-16 @ 17:18:03
URL: http://dorto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0