Bläk på det!

Jag har nog börjat bli lite smått sjuk.
Inte alls kul nu vid skolstarten..
Har varit täppt i min ena näsborre(?!) hela dan och nu på eftermiddagen så har jag fått ont i halsen och fryser en massa.
hmm. Jag tror inte ens att jag har skrivit om att jag har börjat skolan än. Men det har jag :p
Förra tisdagen var det att kliva upp kl 05:00 och förbereda sig för första dagen på stället jag förhoppningsvis kommer spendera ganska många dagar på de närmsta 3,5 åren. haha.
Träffade en kompis från högstadiet, det var ganska skönt att ha någon att sitta med i aulan bland alla andra elever till lärarprogrammet. Lite drygt 360 pers var vi som skulle börja :)
Sen blev det lite kort info och sen kom alla faddrar till oss.
Jag hamnade i insparksgruppen Rövar(e). HLK:s snyggaste rövar(e) var vi :)
Första dagen hade vi lite rundvandring i stan och lekte lite lekar och så. Bla så fick vi plats 22 pers i en telefonkiosk. Iofs stod faddrarna utanför och tryckte ihop oss tills våra lungor såg ut som ihopknycklade bajspåsar. Men vi fick plats. Sen har det varit lite allt möjligt smått och gott på dagarna :)
Igår började vi skolan på riktigt, och jag kan tyvärr meddela att "Skolans styrdokument" är precis så tråkigt som det låter.
Men första kursen ska vara den tråkigaste, så jag ska bita ihop.
I förrgår hade vi lådbilsrally på vätterstranden. Så långt bort från stationen man bara kan komma! haha.
Så det blev ganska långa promenader den dagen. Men bäst tid fick vi :D Trots att en av våra hästapollar tappade huvudet :(
Herregud om dom där hundarna inte slutar skälla snart slår jag ihjäl dom!

Annars har det inte hänt så mycket sen sist. Var och fiskade kräftor i lördags, hann även med bio (Grown Ups) och En Italienare & En Grek i Jkpg! Elin och Jocke bjöd oss, det var inte helt fel!
I söndags jobbade jag, i tisdags hade jag min första sovmorgon sen måndagen innan det och på lördag ska jag jobba igen. 7-13 +17-21.  Skit surt pass men det är pengar.
Innan det ska jag egentligen läsa igenom ca 600 sidor. Så hej då så länge ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0