Klabba och kleta! :D

Nu är jag på sånt där blogghumör igen.
Kanske för att jag har varit ledig idag? haha.

Men jag har läst lite i mina böcker iaf, och skrivit nästan 2 sidor minnesanteckningar från en bok som vi har litteraturseminarie om på fredag. Jag har ingen aning om hur jag och 6 andra (min studiegrupp) ska lyckas prata om en tråkig bok i 1,5 timma när mentorn sitter och lyssnar..
Men alla i gruppen verkar vara jättebra och trevliga så vi ska nog klara det :)
Imorgon har vi första grupparbetet tillsammans. Verkar sjukt svårt, vi ska presentera varandra och säga vad vi tycker att en lärare behöver för kompetenser.. Haha. Jag måste verkligen skärpa till mig för att få bra betyg på den redovisningen ;)

I eftermiddag ska jag ta en paus från läsandet/skrivandet och ägna mig åt att måla panel till ett hus. haha.
Jag tycker faktiskt att det är roligt att måla, så länge man slipper skrapandet innan, men detta är helt nytt så det ska väl bara vara att klabba på färg.
Det är det som är det roliga. Den kletiga klabbiga färgen som man kan leka med!
Nu lät jag kanske lite barnslig men det får man vara :p


Spanke på balkongen häromdagen :)

Nu när vi äntligen har fått en jättebra lägenhet med egen ingång, stor balkong, fint läge och fina rum (och "snart" två nytapetserade rum) så har huslängtandet tagit mig i ett järngrepp igen.. Usch vad jag längtar efter ett eget hus på landet, och inte minst en egen trädgård där Hanke kan springa fri som en fågel! haha

Kommentarer
Postat av: [s a n n a]

hur går det med hanke nu? är han fortfarande så där skum och morrar på saker?

2010-09-07 @ 14:36:25
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/aupair
Postat av: Ida

Ne, det har blivit mycket bättre så det var väl nån konstig fas han kom in i.. Skönt att det är över iaf :)

Däremot så var det ju nåt knäppt med honom i fredags, han skakade, gnällde och åt inte. På lördagen var han bättre men då hittade han istället min godispåse under natten och kräktes hela natten och dan efter. Så nu går han på ris-diet och börjar komma på tassar igen. haha. Så typiskt att allt kommer på en gång..

2010-09-07 @ 14:39:49
Postat av: Emma

hehe, han har hittat sin plats där ser jag. ;)

2010-09-07 @ 14:55:16
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: Hanna

ha en bra dag!=)

2010-09-07 @ 15:33:46
URL: http://hannazlife.blogg.se/
Postat av: lovisa

haha söt vovve!

2010-09-07 @ 15:36:41
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Stina

Slippa skällande hundar också förstår jag. :)

2010-09-08 @ 19:38:12
Postat av: ida

ja, det vore skönt att slippa dom för dom gör mig vansinnig!

2010-09-08 @ 19:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0