Oj oj,

det var visst ett tag sen jag skrev nu :P

Men livet har varit lite smått stressigt också.
Jag har nu klarat av två veckors vfu, har alltså fyra veckor kvar.
Jag har fyllt år.
Jag har fått veta att jag inte kan gå allmänlydnadsinstruktörsutbildningen i vår för jag måste vara medhjälpare på ett par kurser och sedan bli rekommenderad.
Så, valpkursen här kommer jag :D
Hanke fick in nåt skräp i ögat i onsdags eftermiddag. Hade hoppats att det skulle åka ut under natten.. Men ne, jag vaknade och fick se en hund med ett svullet öga som han vägrade öppna.
Gjorde eget koksalt och sköljde hans öga ett par gånger på förmiddagen och sen var han precis som vanligt igen :)

Idag har jag varit ute på promenad tillsammans med Jacqueline och en av hennes hundar. Vi hittade en av mina kompisars utbrända bil utmed vägen. Den blev visst stulen i natt. Det luktade en massa bränt och bilen hade förvandlats från röd till vit och såg ut som ett bilskelett. Tycker lite synd om Markus.. :(

Ikväll blir det iaf tacokväll i Nässjö med Jacqueline och Amanda :)
Imorgon ska jag åka och hämta hem min blomkruka från Högagärde. Jag och Jocke har gjort en själva :D
Sen ska jag köpa mig en söt liten dvärgsyrén och sätta i den :)

Så, det var väl en kortfattad inblick i mitt liv för tillfället :p
Nästa vecka blir det en massa praktik, födelsedagsfirande när Oskar kommer hem på permission och jag ska förhoppningsvis ha en ledig söndag för första gången på ett par veckor.
Kom precis på att jag har valpkurs, så det blir inte alls en ledig dag.
Men valpar är ju iaf mycket söta :D


Presenter :)
Jag är lite skum som önskar mig en hushållspappershållare i present, men jag slapp ju köpa den själv :p



Bullbak och besök hos Oskar i Karlskrona


Mina basilikor har kommit lång, sådde fröna för en knapp månad sedan :)
Det till höger är lavendel, som jag faktiskt är mycket stolt över att ha lyckats få upp så långt :p För det ska tydligen vara omöjligt att lyckas så själv. Men jag hade inga problem :D Så nu står det två krukor med basilikor och två med lavendel i köket :)


En trött hund, som orkar gå och sno en leksak ur träningsväskan men är för trött för att leka med den.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0