Spår och sök.

I måndags hade vi ungdomsträning i Lövhult. Jag la två spår åt Hanke som han tog utan problem! :D
Under tiden som spåren skulle lägga till sig lite så körde vi sök av föremål :)

Redo för startkommando.


Sök.


Skatten är funnen och Hanke springer lydigt fram till matte för avlämning och belöning. Ibland får man vara väldigt stolt över den lilla skiten.  :D


Det var med andra ord ett väldigt lyckat träningspass :D

Denna veckan har vi spenderat mycket tid ute på hundklubben. Det har varit valpkurs och allmänlydnadskurs och så har jag tränat Hanke lite också förstås.
På lördag blir det en lång stund ute på klubben. Har valpkurs vid 10 och allmänlydnad vid 13. Blir väl att äta lunch och träna Hanke mellan de båda passen.

Jag har också gått min sista praktikdag idag. Sex veckor försvann fort, så på måndag är det skola som gäller igen. Iofs självstudier/grupparbete på måndag.
Men ändå, det är inte lika kul som den sista praktikperioden var :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0