Teamwork i ankdammen

En vecka på min nya praktikplats har gått, och jag gillar det :D
Barnen är supermysiga och personalen är jättebra!

Meningen är ju att jag ska vara på en 3-6 avdelning, men eftersom denna förskolan har en syskonavdelning (med 29 barn!) blir det att jag är lite med de mindre också även om jag försöker lägga den mesta tiden med de äldre.
Vi är ute typ hela dagarna. Från ca 9:30-11:30 och 12-sista barnet går hem!
Och det passar mig perfekt :D
Gården är ganska stor och de har dessutom hägnat in en del av skogen som är bredvid så barnen kan leka där om de vill :)
Denna veckan har jag trotsat mina rädslor endel, har bla hållt en tvestjärt i handen och ett par minuter senare haft en halv myrstack krypandes på benen och sagt att "Nej, myror är inte alls läskiga eller farliga" Big Fat Lie! All vet att myror är skitläskiga! Men jag är inte den som kommer lära barnen det ;)

Har fått en massa roliga frågor och kommentarer. Det är en av anledningarna till att det är kul med de större barnen. Det är ju lite lättare att kommunicera språkligt med dom så att säga :p
Igår satt barnen och frågade vad kompisarna skulle bli när de blev stora, när frågan kom till hette det istället "Ida, vad ska du bli när du blir liten?"
Andra roliga frågor är "Är du Ida, som är Emils lillasyster?"
"Jag tycker om dig. Eller tycker du om HV förresten?"

I tisdags gick jag förbi Ingsbergssjön på vägen till stationen och där var det en jätteelak svan som attackerade andra svanar. Efter en stund attackerade den en kanadagås (som jag för övrigt iofs hatar mer än myror). Den stackars gåsen kraxade allt han kunde efter hjälp och tittade efter de andra gåsarna. Men de flög iväg.
Det är schysst. Dom ställer verkligen upp för varandra.
Det var bara lite rolig, onödig information :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0