9-16:30

Det har varit tider för föreläsningar och redovisningar denna veckan. Förrutom idag då vi bara hade en redovisning mellan 13 och 14.30.
Jag kan tala om att det suger att sluta 16.30.
Man kommer hem ganska sent..
Att dessutom sluta så sent en fredag kommer inte vara så roligt.

Imorgon ska vi hålla på med ett bildprogram.
Vi ska välja ut en massa bilder hemma, sen ta med dom till skolan. Fixa till ett snyggt bildspel, lägga till bakgrundsmusik och sen spela in sin egen röst och klippa in lite fint här och där.
Inte speciellt ansträngande.
Problemet är att informationen om programmet kommer ta 1,5 timma. Hur svårt kan det vara?!
Sen måste vi fixa med det i 3,5 timma..! De grupper som redan har haft den lektionen har sagt att efter 1,5-2 timmar så är alla klara. Sen måste man sitta och vänta.. och vänta.. troligtvis på att läraren ska fika klart.
Sen ska det presenteras och disskuteras..
Sen får vi åka hem. Och då är klockan halv fem. En fredag!
Jag ska ge läraren förslaget att vi kan börja med presentationen en timma tidigare istället. Men jag har inte så höga förhoppningar.

Mitt projekt kommer handla om:

The Philippines




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0